1. Wykonywanie zadań głównego księgowego budżetu gminy. 2. Prowadzenie rachunkowości jednostki. 3. Prowadzenie gospodarki finansowej oraz rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami polegającej na: 1) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu , gospodarki środkami poza budżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji gminy a przy tym dekretowanie dokumentów księgowych i podział na odpowiednie stanowiska pracy, 2) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Gminę, 3) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, 4) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań. 4. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: 1) zakładowego planu kont, 2) obiegu dokumentów ( dowodów księgowych ), 3) zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji. 5. Czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu i informowanie o jego realizacji. 6. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym: 1) wstępnej , bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, 2) kontroli operacji gospodarczych gminy stanowiący przedmiot księgowań, 7. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych: 1) nadzorowanie obiegu dokumentów finansowych oraz w ramach kontroli wewnętrznej, 2) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych gminy oraz ich zmian, 3) sprawdzanie syntetyki i analityki dochodów budżetu oraz syntetyki dla jednostek budżetowych. 8. Ochrona mienia komunalnego poprzez przeprowadzenie in1. Wykonywanie zadań głównego księgowego budżetu gminy. 2. Prowadzenie rachunkowości jednostki. 3. Prowadzenie gospodarki finansowej oraz rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami polegającej na: 1) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu , gospodarki środkami poza budżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji gminy a przy tym dekretowanie dokumentów księgowych i podział na odpowiednie stanowiska pracy, 2) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Gminę, 3) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, 4) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań. 4. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: 1) zakładowego planu kont, 2) obiegu dokumentów ( dowodów księgowych ), 3) zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji. 5. Czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu i informowanie o jego realizacji. 6. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym: 1) wstępnej , bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, 2) kontroli operacji gospodarczych gminy stanowiący przedmiot księgowań, 7. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych: 1) nadzorowanie obiegu dokumentów finansowych oraz w ramach kontroli wewnętrznej, 2) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych gminy oraz ich zmian, 3) sprawdzanie syntetyki i analityki dochodów budżetu oraz syntetyki dla jednostek budżetowych. 8. Ochrona mienia komunalnego poprzez przeprowadzenie in1. Wykonywanie zadań głównego księgowego budżetu gminy. 2. Prowadzenie rachunkowości jednostki. 3. Prowadzenie gospodarki finansowej oraz rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami polegającej na: 1) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu , gospodarki środkami poza budżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji gminy a przy tym dekretowanie dokumentów księgowych i podział na odpowiednie stanowiska pracy, 2) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Gminę, 3) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, 4) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań. 4. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: 1) zakładowego planu kont, 2) obiegu dokumentów ( dowodów księgowych ), 3) zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji. 5. Czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu i informowanie o jego realizacji. 6. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym: 1) wstępnej , bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, 2) kontroli operacji gospodarczych gminy stanowiący przedmiot księgowań, 7. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych: 1) nadzorowanie obiegu dokumentów finansowych oraz w ramach kontroli wewnętrznej, 2) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych gminy oraz ich zmian, 3) sprawdzanie syntetyki i analityki dochodów budżetu oraz syntetyki dla jednostek budżetowych. 8. Ochrona mienia komunalnego poprzez przeprowadzenie in |