1. Planowanie i prowadzenie inwestycji gminnych. 2. Planowanie i prowadzenie remontów obiektów gminnych. 3. Współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w prowadzeniu spraw remontowych i gospodarczych placówki. 4. Sporządzanie projektów umów i porozumień w zakresie finansowania inwestycji z administracją samorządową, rządową i innymi instytucjami. 5. Sprawowanie nadzoru pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych. 6. Prowadzenie zadań w zakresie utrzymania komunalnej infrastruktury technicznej oraz współpraca z odpowiednimi organami w zakresie: a) sieci połączeń autobusowych i utrzymanie przystanków, b) sieci połączeń telefonicznych, c) sieci energii elektrycznej i oświetlenie uliczne 7. Prowadzenie w zakresie rzeczowym inwestycji i remontów istniejącej infrastruktury technicznej wsi. 8. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, remontami, modernizacją lub budową dróg gminnych i wiejskich, ulic, mostów i placów. 9. Organizacja ruchu drogowego oraz realizacja zadań wynikających z przepisów o drogach publicznych. 10. Realizacja zadań wynikających z przepisów o publicznym transporcie zbiorowym i przepisów prawa przewozowego. 11. Przygotowywanie rocznych, wieloletnich planów inwestycyjnych i ich realizacja, z uwzględnieniem źródeł finansowania w postaci kredytów, pożyczek i dotacji. 12. Wdrażanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. 13. Przygotowywanie wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sprawie dotacji i pożyczek na zadania inwestycyjne i remontowe planowane i realizowane przez Gminę. 14. Kierowanie Referatem Inwestycyjno-Gospodarczym i nadzorowanie zadań wykonywanych przez podległych pracowników. 15. Zastępowanie w czasie nieobecności stanowiska pracy ds. zamówień publicznych i pozyskiwania funduszy unijnych.
|