1. Prowadzenie rachunkowości Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na: 1) sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający: a) właściwy przebieg operacji finansowo - gospodarczych, b) ochronę mienia będącego w posiadaniu Gminy. 2) dekretowaniu dokumentów finansowo - księgowych, 3) prowadzeniu ewidencji analitycznej i syntetycznej dla kont zespołu 0 , 1 , 2 , 3 , 4 , 7 i 8, 4) miesięcznym sporządzaniu zestawień obrotów i sald, uzgadnianie kont analitycznych dochodów i wydatków z księgowością syntetyczną. 2. Ewidencjonowanie naliczeń i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od umów-zlecenia. 3. Bieżąca kontrola planu wydatków z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej. 4. Prowadzenie ewidencji analitycznej kont pozabilansowych w zakresie planowanych dochodów i wydatków budżetu. 5. Przestrzeganie terminowego odprowadzania dochodów do budżetu Państwa. 6. Regulowanie zobowiązań finansowych Gminy - sporządzanie przelewów. 7. Terminowa spłata zobowiązań. 8. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych. 9. Ochrona mienia komunalnego w zakresie ubezpieczenia i inwentaryzacji. 10. Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej w zakresie wydatków strukturalnych. 11. Realizacja postanowień ustawy o zamówieniach publicznych. 12. Zastępowanie w czasie nieobecności w pracy stanowiska Skarbnika Gminy.
|