wyszukiwanie zaawansowane
Zmiana lokalizacji PZON
Emisja obligacji
Oferty inwestycyjne
Aktualności
Ochrona środowiska
Nabór kandydatów do pracy w urzędzie
Stypendia
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wybory Samorządowe 2014
Opinie RIO
System Informacji o Środowisku
Rejestr zgłoszeń budowy
bip.gov.pl
Instrukcja obsługi biuletynu
Mapa serwisu
Menu przedmiotowe
Statut Powiatu
Regulamin urzędu
Uchwały Rady Powiatu Pajęczańskiego
Strategie rozwoju Powiatu
Prawo miejscowe i przepisy porządkowe
Budżet Powiatu Pajęczańskiego
Podatki i Opłaty Lokalne
Bank dobrych praktyk
Zamówienia publiczne urzędu
Zamówienia publiczne - wszystkie
Oświadczenia majątkowe
Osoby redagujace Biuletyn
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Art. 12. Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu,4) stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej,5) uchwalanie budżetu powiatu,6) rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu,7) podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami,8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:a) zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,f) tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,g) tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,h) współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,i) tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,8a) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresuArt. 12. Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu,4) stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej,5) uchwalanie budżetu powiatu,6) rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu,7) podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami,8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:a) zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,f) tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,g) tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,h) współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,i) tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,8a) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresuArt. 12. Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu,4) stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej,5) uchwalanie budżetu powiatu,6) rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu,7) podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami,8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:a) zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,f) tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,g) tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,h) współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,i) tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,8a) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu
1. Sesje zwołuje Przewodniczący Rady a w razie niemożności pełnienia przez niego funkcji stosuje się zasady określone w ß 15, ust. 4 Statutu Powiatu, ustalając porządek obrad, miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia.2. Przy podejmowaniu czynności, o których mowa w ust. 1 Przewodniczący Rady zasięga opinii Wiceprzewodniczących i Przewodniczących Komisji.3. O sesji Rady Powiatu Przewodniczący Rady powiadamia Członków Parlamentu Rzeczpospolitej Polskiej z obszaru Powiatu, Wojewodę Łódzkiego oraz w miarę potrzeby inne organy, jednostki organizacyjne, organizacje społeczno-zawodowe. Powiadomienie jest równocześnie zaproszeniem do udziału w sesji.4. 2. Przewodniczący Rady może powiadomić o posiedzeniu prasę, radio i telewizję, przekazując im materiały związane z tematyką obrad.5. Posiedzenie otwiera i zamyka Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący.6. Przed otwarciem sesji Przewodniczący Rady stwierdza na podstawie listy obecności prawomocność obrad, a w przypadku braku quorum wyznacza nowy termin sesji. Otwarcie sesji następuje przez wypowiedzenie przez Przewodniczącego Rady następującej formuły: "Otwieram sesję Powiatowej Rady Powiatu w Pajęcznie."7. Po otwarciu posiedzenia Przewodniczący Rady przedstawia do uchwalenia projekt porządku obrad.8. Z wnioskiem o uzupełnienie lub zmiany porządku obrad może wystąpić Radny, Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Rady, Zarządu, Komisji i Klubu Radnych.9. Przewodniczący Rady prowadzi obrady według uchwalonego porządku, przy czym w uzasadnionych przypadkach może dokonywać za zgoda Rady zmian w kolejności realizacji poszczególnych jego punktów.10. Nad sprawnym przebiegiem obrad czuwa Przewodniczący Rady.11. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady kończy posiedzenie wypowiadając formułę: "Zamykam posiedzenie Rady Powiatu w Pajęcznie". Czas od otwarcia do zakończenia uznaje się za czas trwania posiedzenia.