1) opracowywanie projektu budżetu Gminy,
2) zapewnienie właściwej realizacji budżetu Gminy a w szczególności równowagi pomiędzy przychodami a wydatkami;
3) opracowywanie informacji i sprawozdań z wykonania budżetu Gminy,
4) zapewnienie realizacji zadań gospodarki finansowej Urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisami ustawy o finansach publicznych;
5) prowadzenie rachunkowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6) zapewnienie właściwego obiegu i kontroli dokumentów księgowych – opracowywanie projektów instrukcji obiegu dokumentów księgowych oraz projektów zmian tej instrukcji;
7) opracowywanie projektu planu kont;
8) sporządzanie planów, analiz i sprawozdań finansowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz w zakresie wskazanym przez Wójta oraz organy kontroli i nadzoru;
9) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
10) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie
zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
11) nadzór nad prawidłowym sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej;
12) zapewnienie nadzoru nad właściwym wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji
udzielonych z budżetu gminy;
13) sprawowanie kontroli zarządczej;
14) nadzór nad Referatem Finansów i Planowania;
15) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub z upoważnienia Wójta.