wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Urząd Gminy w Cycowie

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Finansów i Planowania
Nazwa skrócona:
Symbol: Fn
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy w Cycowie
ul. Chełmska 42
Cyców 21-070
Komórka nadrzędna merytorycznie: WÓJT GMINY CYCÓW
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Skarbnik Gminy
Dni i godziny pracy: Poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. od 7.00 do 15.00 we wtorek w godz. od 8,00 do 16,00
Dni i godziny przyjmowania interesantów: Poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. od 7.00 do 15.00 we wtorek w godz. od 8,00 do 16,00

 Przedmiot działania i kompetencje:

1) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej składników majątku;

2) przeprowadzanie inwentaryzacji mienia Urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) zapewnienie egzekwowania i dochodzenia wierzytelności Gminy i Urzędu;

4) prowadzenie spraw związanych z wypłatą wynagrodzeń i innych należności przysługujących pracownikom Urzędu oraz diet przysługujących radnym i sołtysom;

5) załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniem budynku i mienia Urzędu, a także koordynowanie załatwiania spraw w powyższym zakresie w odniesieniu do mienia i budynków będących w dyspozycji jednostek organizacyjnych Gminy i jednostek pomocniczych;

6) zapewnienie odpowiedniej obsługi kasowej Urzędu;

7) prowadzenie ewidencji zawartych przez gminę umów, księgowanie wpłat czynszów  z tytułu najmu mienia oraz egzekwowanie zaległości;

8) współdziałanie z referatami Urzędu w zakresie formułowania budżetu i jego zmian;

9) przygotowywanie propozycji wysokości stawek podatków i opłat lokalnych;

10) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych;

11) dokonywanie rozliczenia sołtysów z inkasa podatków i opłat lokalnych;

12) opracowywanie decyzji i postanowień w zakresie wszczęcia, orzekania, stosowania ulg; odroczeni umorzeń oraz zaniechania poboru podatków lokalnych;

13) prowadzenie rejestru podań i odwołań w sprawie wymiaru, umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty podatków i opłat;

14) przeprowadzanie kontroli w zakresie zgodności oświadczeń podatkowych ze stanem faktycznym;

15) udzielanie informacji niezbędnych do ustalenia okoliczności mających znaczenie

  w sprawach z zakresu ubezpieczenia rolników;

16) prowadzenie ewidencji wpływów podatków i opłat oraz organizowanie właściwej obsługi kasowej podatników;

17) prowadzenie postępowania egzekucyjnego należności podatkowych wobec Gminy, w tym terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych, prowadzenie ich ewidencji i aktualizacja;

18) prowadzenie ewidencji dłużników i wierzycieli oraz uzgadnianie sald;

19) zapewnienie realizacji przepisów ordynacji podatkowej;

20) koordynacja i nadzór nad sporządzaniem i realizacją planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych;

21) ewidencja księgowa przepływu środków finansowych dotycząca wykonania zadań zleconych i powierzonych Gminie;

22) ewidencja dochodów nie podatkowych Gminy /opłaty za wieczyste użytkowanie, dzierżawy, inne opłaty/;

23) realizacja wydatków Gminy – bieżących i inwestycyjnych;

24) współpraca z Urzędami Skarbowymi w zakresie realizacji należności Skarbu

     Państwa;

25) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów, w tym przygotowywanie wystąpień w sprawie wydania opinii przez RIO w sprawach określonych w przepisach;

26) współpraca z bankami;

27) współpraca z ZUS w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów;

28) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania związanych z zakresem zadań   referatu oraz zapewnienie właściwego zabezpieczenia i wykorzystania tych druków;

29) zapewnienie nadzoru nad właściwym wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu Gminy;

30) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie ustalania procedury uchwalania budżetu Gminy oraz realizacja zadań wynikających z procedury uchwalonej przez Radę;

31) wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego, o nie zaleganiu

w opłatach z tytułu podatków i opłat oraz innych wydawanych na podstawie posiadanej ewidencji podatkowej;

32) prowadzenie ewidencji podatku VAT;

33) aktualizacja ewidencji podatkowej na podstawie informacji przekazywanych ze Starostwa powiatowego;

34) załatwianie spraw w zakresie przyznawania i naliczania dodatków mieszkaniowych, w tym:

a) prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji w sprawie

 przyznawania dodatków mieszkaniowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustalanie należnych dodatków,

b) analiza potrzeb w zakresie niezbędnych środków na zabezpieczenie należnych wypłat dodatków mieszkaniowych, sporządzanie wniosków do Wojewody o udzielenie dotacji zgodnie z zapotrzebowaniem oraz rozliczanie tych dotacji.

35) realizacja i przestrzeganie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych;

36) prowadzenie spraw związanych z realizacją Funduszu Sołeckiego.

36) załatwianie spraw w zakresie Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

 Informacje dodatkowe:

 

 Kadra kierownicza:

Skarbnik

Kierownik

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Tomasz Cybulski
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Teresa Mróz
Data wytworzenia informacji 2015-02-10
Data udostępnienia informacji 2015-02-10