1) koordynowanie spraw związanych z organizacją funkcjonowania Gminy, jej organów, jednostek pomocniczych i organizacyjnych;
2) koordynowanie zadań dotyczących działalności jednostek pomocniczych Gminy,
3) zapewnienie koordynowania realizacji zadań Wójta jako organu wykonawczego Gminy;
4) prowadzenie Sekretariatu Wójta i obsługa kancelaryjna Urzędu, prowadzenie kancelarii zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej;
5) koordynowanie zadań dotyczących działalności jednostek organizacyjnych Gminy;
6) koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem właściwej oraz zgodnej z przepisami i niniejszym Regulaminem organizacji Urzędu;
7) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników Urzędu i kierowników jednostek
organizacyjnych Gminy;
8) zapewnienie właściwej organizacji załatwiania interesantów oraz spraw związanych z właściwym funkcjonowaniem systemu informacji interesantów Urzędu;
9) prowadzenie tablicy informacyjnej Urzędu, tablic ogłoszeń, oznaczenia pomieszczeń biurowych, informacji o godzinach pracy Urzędu;
10) przyjmowanie obwieszczeni urzędowych do rozplakatowania oraz pism sądowych i prokuratorskich w przypadku niemożliwości przekazania ich adresatom;
11) prowadzenie centralnego rejestru ogłoszeń wywieszanych na tablicy ogłoszeń Urzędu, potwierdzanie okresu przez jaki wywieszony był dokument w celu podania go do publicznej wiadomości;
12) koordynowanie wykonania zadań w zakresie odpowiedniego zabezpieczenia dokumentów tajemnicy służbowej oraz baz danych w systemie informatycznym,
13) realizacja zadań w zakresie informacji niejawnych;
14) obsługa administracyjno – gospodarcza Urzędu;
15) realizacja zadań w zakresie informatyki;
19) realizacja zadań Gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu;
20) prowadzenie spraw związanych z realizacją Funduszu Sołeckiego;
21) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie dóbr kultury;
23) wykonywanie zadań wynikających z przepisów o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
24) realizacja spraw w zakresie zarządzania kryzysowego;
25) realizacja spraw w zakresie zadań obrony cywilnej;
26) realizacja spraw w zakresie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania ochotniczej straży pożarnej;
27) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej;
28) opracowywanie , utrzymanie i aktualizowanie dokumentacji akcji kurierskiej;
29) prowadzenie kancelarii informacji niejawnych, a w szczególności: rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą “poufne”;
30) realizacja zadań w zakresie przepisów o stowarzyszeniach;
31) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych;
32) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
33) realizacja zadań związanych z wyborami do organów przedstawicielskich oraz zadań związanych z przeprowadzanymi referendami;
34) wskazywanie kandydatów na opiekunów prawnych oraz ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie;
35) załatwianie spraw związanych z przyznawaniem karty dużej rodziny;
36) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych.