Warsztaty Ekologiczne
KWITNĄCE WAKACJE 2005'
W dniach 4 - 15.07.2005r. w Szkole Podstawowej Nr 4 odbędą się warsztaty ekologiczne ,, Środowisko - czyli to , co mnie otacza ''
KWITNĄCE WAKACJE Ď2005
WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W BEŁCHATOWIE
" ŚRODOWISKO - CZYLI TO, CO MNIE OTACZA"
CEL OGÓLNY: Wzrost wrażliwości dzieci na lokalne specyficzne problemy ekologiczne w aspekcie zrównoważonego rozwoju lokalnej społeczności.
Lp. Temat Cele szczegółowe Formy i metody pracy Przewidywane efekty 1. 4.07. 9.00.-.11.30 Szkoła i jej miejsce w środowisku- elementy naturalne i utworzone przez człowieka - objaśnia pojęcie "środowisko" - wymienia różne typy środowiska naturalnego ze wskazaniem elementów występujących w najbliższym otoczeniu - wymienia nazwę swojej miejscowości oraz określa jednostki administracyjne - metoda puzzli - praca w grupie - praca z wykorzystaniem mapy - projektowanie zagospodarowania otoczenia szkoły - wykonanie mapy przedstawiającej elementy przyrody ożywionej - wykonanie słowniczka pojęć- związanych z tematyką zajęć- 2/3. 5-6.07 9.00-11.30 9.00 - 13.00 Gra w zielone, czyli zielone płuca miasta - parki i skwery na terenie Bełchatowa - wyjaśnia określenie "zielone płuca" - uzasadnia wpływ roślin na zdrowie człowieka - uzasadnia znaczenie zieleni miejskiej - rozpoznaje drzewa i krzewy po pokroju, korze i liściach - zwraca uwagę na piękno wiekowych drzew - uzasadnia konieczność- ich poszanowania - pogadanka - wycieczka do parku lub lasu - praca w grupach - wycieczka do Rezerwatu Łuszczanowice lub nad Biały Ług poprowadzona przez pracownika LOP - przewodnik po mieście - plan miasta z zaznaczonymi punktami - folder o rezerwacie lub wystawa zdjęć- 4. 7.07 9.00 - 12.00 Kto odpowiada za zieleń w mieście? - wymienia parki i większe skwery na terenie miasta - podaje przykłady wpływu zieleni miejskiej na życie mieszkańców - uzasadnia konieczność- istnienia parkWarsztaty Ekologiczne
KWITNĄCE WAKACJE 2005'
W dniach 4 - 15.07.2005r. w Szkole Podstawowej Nr 4 odbędą się warsztaty ekologiczne ,, Środowisko - czyli to , co mnie otacza ''
KWITNĄCE WAKACJE Ď2005
WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W BEŁCHATOWIE
" ŚRODOWISKO - CZYLI TO, CO MNIE OTACZA"
CEL OGÓLNY: Wzrost wrażliwości dzieci na lokalne specyficzne problemy ekologiczne w aspekcie zrównoważonego rozwoju lokalnej społeczności.
Lp. Temat Cele szczegółowe Formy i metody pracy Przewidywane efekty 1. 4.07. 9.00.-.11.30 Szkoła i jej miejsce w środowisku- elementy naturalne i utworzone przez człowieka - objaśnia pojęcie "środowisko" - wymienia różne typy środowiska naturalnego ze wskazaniem elementów występujących w najbliższym otoczeniu - wymienia nazwę swojej miejscowości oraz określa jednostki administracyjne - metoda puzzli - praca w grupie - praca z wykorzystaniem mapy - projektowanie zagospodarowania otoczenia szkoły - wykonanie mapy przedstawiającej elementy przyrody ożywionej - wykonanie słowniczka pojęć- związanych z tematyką zajęć- 2/3. 5-6.07 9.00-11.30 9.00 - 13.00 Gra w zielone, czyli zielone płuca miasta - parki i skwery na terenie Bełchatowa - wyjaśnia określenie "zielone płuca" - uzasadnia wpływ roślin na zdrowie człowieka - uzasadnia znaczenie zieleni miejskiej - rozpoznaje drzewa i krzewy po pokroju, korze i liściach - zwraca uwagę na piękno wiekowych drzew - uzasadnia konieczność- ich poszanowania - pogadanka - wycieczka do parku lub lasu - praca w grupach - wycieczka do Rezerwatu Łuszczanowice lub nad Biały Ług poprowadzona przez pracownika LOP - przewodnik po mieście - plan miasta z zaznaczonymi punktami - folder o rezerwacie lub wystawa zdjęć- 4. 7.07 9.00 - 12.00 Kto odpowiada za zieleń w mieście? - wymienia parki i większe skwery na terenie miasta - podaje przykłady wpływu zieleni miejskiej na życie mieszkańców - uzasadnia konieczność- istnienia parkWarsztaty Ekologiczne
KWITNĄCE WAKACJE 2005'
W dniach 4 - 15.07.2005r. w Szkole Podstawowej Nr 4 odbędą się warsztaty ekologiczne ,, Środowisko - czyli to , co mnie otacza ''
KWITNĄCE WAKACJE Ď2005
WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W BEŁCHATOWIE
" ŚRODOWISKO - CZYLI TO, CO MNIE OTACZA"
CEL OGÓLNY: Wzrost wrażliwości dzieci na lokalne specyficzne problemy ekologiczne w aspekcie zrównoważonego rozwoju lokalnej społeczności.
Lp. Temat Cele szczegółowe Formy i metody pracy Przewidywane efekty 1. 4.07. 9.00.-.11.30 Szkoła i jej miejsce w środowisku- elementy naturalne i utworzone przez człowieka - objaśnia pojęcie "środowisko" - wymienia różne typy środowiska naturalnego ze wskazaniem elementów występujących w najbliższym otoczeniu - wymienia nazwę swojej miejscowości oraz określa jednostki administracyjne - metoda puzzli - praca w grupie - praca z wykorzystaniem mapy - projektowanie zagospodarowania otoczenia szkoły - wykonanie mapy przedstawiającej elementy przyrody ożywionej - wykonanie słowniczka pojęć- związanych z tematyką zajęć- 2/3. 5-6.07 9.00-11.30 9.00 - 13.00 Gra w zielone, czyli zielone płuca miasta - parki i skwery na terenie Bełchatowa - wyjaśnia określenie "zielone płuca" - uzasadnia wpływ roślin na zdrowie człowieka - uzasadnia znaczenie zieleni miejskiej - rozpoznaje drzewa i krzewy po pokroju, korze i liściach - zwraca uwagę na piękno wiekowych drzew - uzasadnia konieczność- ich poszanowania - pogadanka - wycieczka do parku lub lasu - praca w grupach - wycieczka do Rezerwatu Łuszczanowice lub nad Biały Ług poprowadzona przez pracownika LOP - przewodnik po mieście - plan miasta z zaznaczonymi punktami - folder o rezerwacie lub wystawa zdjęć- 4. 7.07 9.00 - 12.00 Kto odpowiada za zieleń w mieście? - wymienia parki i większe skwery na terenie miasta - podaje przykłady wpływu zieleni miejskiej na życie mieszkańców - uzasadnia konieczność- istnienia parkWarsztaty Ekologiczne
KWITNĄCE WAKACJE 2005'
W dniach 4 - 15.07.2005r. w Szkole Podstawowej Nr 4 odbędą się warsztaty ekologiczne ,, Środowisko - czyli to , co mnie otacza ''
KWITNĄCE WAKACJE Ď2005
WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W BEŁCHATOWIE
" ŚRODOWISKO - CZYLI TO, CO MNIE OTACZA"
CEL OGÓLNY: Wzrost wrażliwości dzieci na lokalne specyficzne problemy ekologiczne w aspekcie zrównoważonego rozwoju lokalnej społeczności.
Lp. Temat Cele szczegółowe Formy i metody pracy Przewidywane efekty 1. 4.07. 9.00.-.11.30 Szkoła i jej miejsce w środowisku- elementy naturalne i utworzone przez człowieka - objaśnia pojęcie "środowisko" - wymienia różne typy środowiska naturalnego ze wskazaniem elementów występujących w najbliższym otoczeniu - wymienia nazwę swojej miejscowości oraz określa jednostki administracyjne - metoda puzzli - praca w grupie - praca z wykorzystaniem mapy - projektowanie zagospodarowania otoczenia szkoły - wykonanie mapy przedstawiającej elementy przyrody ożywionej - wykonanie słowniczka pojęć- związanych z tematyką zajęć- 2/3. 5-6.07 9.00-11.30 9.00 - 13.00 Gra w zielone, czyli zielone płuca miasta - parki i skwery na terenie Bełchatowa - wyjaśnia określenie "zielone płuca" - uzasadnia wpływ roślin na zdrowie człowieka - uzasadnia znaczenie zieleni miejskiej - rozpoznaje drzewa i krzewy po pokroju, korze i liściach - zwraca uwagę na piękno wiekowych drzew - uzasadnia konieczność- ich poszanowania - pogadanka - wycieczka do parku lub lasu - praca w grupach - wycieczka do Rezerwatu Łuszczanowice lub nad Biały Ług poprowadzona przez pracownika LOP - przewodnik po mieście - plan miasta z zaznaczonymi punktami - folder o rezerwacie lub wystawa zdjęć- 4. 7.07 9.00 - 12.00 Kto odpowiada za zieleń w mieście? - wymienia parki i większe skwery na terenie miasta - podaje przykłady wpływu zieleni miejskiej na życie mieszkańców - uzasadnia konieczność- istnienia park
|