1. Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. 2. Dokonywanie ocen pracy nauczycieli, po zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. 3. Kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz, 4. Podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczynania przez dzieci 6-letnie nauki w szkole-po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 5. Podejmowanie decyzji w sprawie odraczania (nie dłużej niż o 1 rok), rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 6. Udzielanie zwolnień na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą. 7. Sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły. 8. Kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych. 9. Współdziałanie z Gminą w zakresie realizowania jej zaleceń i wniosków. 10. Przedkładanie, do zaopiniowania radzie szkoły, a następnie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej, projektów planów pracy szkoły, kierowanie realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, udzielanie informacji o działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły radzie rodziców i radzie szkoły. 11. Ustalanie, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 12. Przedkładanie radzie szkoły do zaopiniowania, a następnie radzie pedagogicznej w celu podjęcia uchwały - projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych. 13. Przedkładanie radzie pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów. 14. Opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół oraz przedstawianie projektu do zaopiniowania radzie pedagogicznej i radzie szkoły. 15. Wstrzymywanie wykonywania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. 1. Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. 2. Dokonywanie ocen pracy nauczycieli, po zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. 3. Kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz, 4. Podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczynania przez dzieci 6-letnie nauki w szkole-po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 5. Podejmowanie decyzji w sprawie odraczania (nie dłużej niż o 1 rok), rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 6. Udzielanie zwolnień na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą. 7. Sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły. 8. Kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych. 9. Współdziałanie z Gminą w zakresie realizowania jej zaleceń i wniosków. 10. Przedkładanie, do zaopiniowania radzie szkoły, a następnie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej, projektów planów pracy szkoły, kierowanie realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, udzielanie informacji o działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły radzie rodziców i radzie szkoły. 11. Ustalanie, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 12. Przedkładanie radzie szkoły do zaopiniowania, a następnie radzie pedagogicznej w celu podjęcia uchwały - projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych. 13. Przedkładanie radzie pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów. 14. Opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół oraz przedstawianie projektu do zaopiniowania radzie pedagogicznej i radzie szkoły. 15. Wstrzymywanie wykonywania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. 1. Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. 2. Dokonywanie ocen pracy nauczycieli, po zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. 3. Kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz, 4. Podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczynania przez dzieci 6-letnie nauki w szkole-po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 5. Podejmowanie decyzji w sprawie odraczania (nie dłużej niż o 1 rok), rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 6. Udzielanie zwolnień na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą. 7. Sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły. 8. Kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych. 9. Współdziałanie z Gminą w zakresie realizowania jej zaleceń i wniosków. 10. Przedkładanie, do zaopiniowania radzie szkoły, a następnie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej, projektów planów pracy szkoły, kierowanie realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, udzielanie informacji o działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły radzie rodziców i radzie szkoły. 11. Ustalanie, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 12. Przedkładanie radzie szkoły do zaopiniowania, a następnie radzie pedagogicznej w celu podjęcia uchwały - projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych. 13. Przedkładanie radzie pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów. 14. Opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół oraz przedstawianie projektu do zaopiniowania radzie pedagogicznej i radzie szkoły. 15. Wstrzymywanie wykonywania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. 1. Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. 2. Dokonywanie ocen pracy nauczycieli, po zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. 3. Kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz, 4. Podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczynania przez dzieci 6-letnie nauki w szkole-po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 5. Podejmowanie decyzji w sprawie odraczania (nie dłużej niż o 1 rok), rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 6. Udzielanie zwolnień na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą. 7. Sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły. 8. Kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych. 9. Współdziałanie z Gminą w zakresie realizowania jej zaleceń i wniosków. 10. Przedkładanie, do zaopiniowania radzie szkoły, a następnie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej, projektów planów pracy szkoły, kierowanie realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, udzielanie informacji o działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły radzie rodziców i radzie szkoły. 11. Ustalanie, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 12. Przedkładanie radzie szkoły do zaopiniowania, a następnie radzie pedagogicznej w celu podjęcia uchwały - projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych. 13. Przedkładanie radzie pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów. 14. Opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół oraz przedstawianie projektu do zaopiniowania radzie pedagogicznej i radzie szkoły. 15. Wstrzymywanie wykonywania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. |