Do obowiązków specjalisty ds. ekonomicznych należy
1. Prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej pracowników działalności podstawowej - nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami: - kart wynagrodzeń, - kart zasiłkowych, - list płacy, - przelewów dotyczących rozliczeń finansowych z wynagrodzeń pracowników, - obsługa programu komputerowego "Płace".
2. Naliczanie i rozliczanie składek ZUS.
3. Sporządzanie raportów miesięcznych dla osób ubezpieczonych (RMUA).
4. Naliczanie i rozliczanie podatku od wynagrodzeń pracowników.
5. Składanie miesięcznych deklaracji na zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4)
6. Sporządzanie ramowych informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od pracowników.
7. Prowadzenie dokumentacji związanej z grupowym ubezpieczeniem pracowników od nieszczęśliwych wypadków, naliczanie i rozliczanie składek , współpraca z Zakładem Ubezpieczeniowym.
8. Wykonywanie innych poleceń dyrektora szkoły i głównej księgowej związanych z całokształtem prawidłowego funkcjonowania działu księgowości.
|