wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Publiczne Gimnazjum nr l z Oddziałami Integracyjnymi im. Szarych Szeregów

Informacje systemowe o wybranej jednostce

Herb jednostki
Pełna nazwa jednostki: Publiczne Gimnazjum nr l z Oddziałami Integracyjnymi im. Szarych Szeregów
Adres jednostki: 97-400 Bełchatów, ul. Dąbrowskiego 11
Kod terytorialny GUS: 8010C
NIP: 769-18-67-388
REGON: 590723187
Numer rachunku bankowego:
Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP: Wojciech Mickiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji: Jolanta Fidala
Data wytworzenia informacji: 2007-02-25
Data udostępnienia informacji: 2007-02-25

Kierownik jednostki

Imię i Nazwisko: Jolanta Fidala
Od kiedy zatrudniony w jednostce: 2007-09-01
Czy pracownik jednostki: Tak
Poziom wykształcenia: Wyższe
Szczegółowe informacjie o kierowniku jednostki: Pokaż

 Informacje ogólne o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w jednostce

Stan na dzień:
Zatrudnienie ogółem (osoby): 72
Zatrudnienie ogółem w przeliczeniu na pełne etaty: 0
Liczba stanowisk kierowniczych: 4
Średnie wynagrodzenie netto (miesięczne) na stanowiskach kierowniczych 3 582,72 zł
Średnie wynagrodzenie brutto (miesięczne) na stanowiskach kierowniczych: 4 843,18 zł
Średnie wynagrodzenie netto w jednostce: 2 631,17 zł
Średnie wynagrodzenie brutto w jednostce: 3 608,04 zł

 Pozostałe informacje o jednostce

StatusPrawny lub forma prawna: Jednostka budżetowa
Nazwa organu tworzącego: Rada Miejska w Bełchatowie
Akt tworzący: Uchwała Rady Miejskiej Nr 32/IV/99 z dnia 10 marca 1999 roku
Liczba zatrudnionych: 63
Średnie wynagrodzenie: 1.810,92
Przedmiot działania i kompetencje: Gimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności przez:
1. Realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się,
2. Realizację prawa dzieci i młodzieży do wychowywania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
3. Rtwarzanie możliwości pobierania i kontynuowania nauki przez dzieci i młodzież, w tym także niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, w różnych, odpowiednich do ich poziomu umysłowego i sprawności fizycznej formach,
4. Utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w Gimnazjum,
5. Upowszechnianie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska,
6. Zdobywanie umiejętności uczenia się, pracy zespołowej, właściwej komunikacji i twórczego rozwiązywania problemu,
7. Kształcenie uczniów w formie nauczania indywidualnego w związku z chorobą lub innymi przyczynami uniemożliwiającymi naukę normalnym trybem,
8. Umożliwienie nauki uczniom szczególnie uzdolnionym, w odpowiednich dla nich formach,
9. Rozszerzanie wiedzy uczniów przez:
- pracę kół zainteresowań, takich jak: przedmiotowe, artystyczne (w miarę posiadanych środków),
- organizację szkolnych konkursów przedmiotowych z możliwością uczestniczenia uczniów w konkursach na szczeblu międzyszkolnym, powiatowym, wojewódzkim i centralnym,
10. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności sportowych uczniów poprzez:
- pracę kół sportowych dla dziewcząt i chłopców (w miarę posiadanych środków),
- udział w zawodach sportowych na szczeblu Gimnazjum z możliwością udziału na szczeblu gminy, powiatu, województwa oraz centralnym,
11. Upowszechnianie dostępu do szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych,
12. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny.

W zakresie oddziaływania wychowawczego GimnazGimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności przez:
1. Realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się,
2. Realizację prawa dzieci i młodzieży do wychowywania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
3. Rtwarzanie możliwości pobierania i kontynuowania nauki przez dzieci i młodzież, w tym także niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, w różnych, odpowiednich do ich poziomu umysłowego i sprawności fizycznej formach,
4. Utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w Gimnazjum,
5. Upowszechnianie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska,
6. Zdobywanie umiejętności uczenia się, pracy zespołowej, właściwej komunikacji i twórczego rozwiązywania problemu,
7. Kształcenie uczniów w formie nauczania indywidualnego w związku z chorobą lub innymi przyczynami uniemożliwiającymi naukę normalnym trybem,
8. Umożliwienie nauki uczniom szczególnie uzdolnionym, w odpowiednich dla nich formach,
9. Rozszerzanie wiedzy uczniów przez:
- pracę kół zainteresowań, takich jak: przedmiotowe, artystyczne (w miarę posiadanych środków),
- organizację szkolnych konkursów przedmiotowych z możliwością uczestniczenia uczniów w konkursach na szczeblu międzyszkolnym, powiatowym, wojewódzkim i centralnym,
10. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności sportowych uczniów poprzez:
- pracę kół sportowych dla dziewcząt i chłopców (w miarę posiadanych środków),
- udział w zawodach sportowych na szczeblu Gimnazjum z możliwością udziału na szczeblu gminy, powiatu, województwa oraz centralnym,
11. Upowszechnianie dostępu do szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych,
12. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny.

W zakresie oddziaływania wychowawczego GimnazGimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności przez:
1. Realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się,
2. Realizację prawa dzieci i młodzieży do wychowywania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
3. Rtwarzanie możliwości pobierania i kontynuowania nauki przez dzieci i młodzież, w tym także niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, w różnych, odpowiednich do ich poziomu umysłowego i sprawności fizycznej formach,
4. Utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w Gimnazjum,
5. Upowszechnianie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska,
6. Zdobywanie umiejętności uczenia się, pracy zespołowej, właściwej komunikacji i twórczego rozwiązywania problemu,
7. Kształcenie uczniów w formie nauczania indywidualnego w związku z chorobą lub innymi przyczynami uniemożliwiającymi naukę normalnym trybem,
8. Umożliwienie nauki uczniom szczególnie uzdolnionym, w odpowiednich dla nich formach,
9. Rozszerzanie wiedzy uczniów przez:
- pracę kół zainteresowań, takich jak: przedmiotowe, artystyczne (w miarę posiadanych środków),
- organizację szkolnych konkursów przedmiotowych z możliwością uczestniczenia uczniów w konkursach na szczeblu międzyszkolnym, powiatowym, wojewódzkim i centralnym,
10. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności sportowych uczniów poprzez:
- pracę kół sportowych dla dziewcząt i chłopców (w miarę posiadanych środków),
- udział w zawodach sportowych na szczeblu Gimnazjum z możliwością udziału na szczeblu gminy, powiatu, województwa oraz centralnym,
11. Upowszechnianie dostępu do szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych,
12. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny.

W zakresie oddziaływania wychowawczego GimnazGimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności przez:
1. Realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się,
2. Realizację prawa dzieci i młodzieży do wychowywania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
3. Rtwarzanie możliwości pobierania i kontynuowania nauki przez dzieci i młodzież, w tym także niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, w różnych, odpowiednich do ich poziomu umysłowego i sprawności fizycznej formach,
4. Utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w Gimnazjum,
5. Upowszechnianie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska,
6. Zdobywanie umiejętności uczenia się, pracy zespołowej, właściwej komunikacji i twórczego rozwiązywania problemu,
7. Kształcenie uczniów w formie nauczania indywidualnego w związku z chorobą lub innymi przyczynami uniemożliwiającymi naukę normalnym trybem,
8. Umożliwienie nauki uczniom szczególnie uzdolnionym, w odpowiednich dla nich formach,
9. Rozszerzanie wiedzy uczniów przez:
- pracę kół zainteresowań, takich jak: przedmiotowe, artystyczne (w miarę posiadanych środków),
- organizację szkolnych konkursów przedmiotowych z możliwością uczestniczenia uczniów w konkursach na szczeblu międzyszkolnym, powiatowym, wojewódzkim i centralnym,
10. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności sportowych uczniów poprzez:
- pracę kół sportowych dla dziewcząt i chłopców (w miarę posiadanych środków),
- udział w zawodach sportowych na szczeblu Gimnazjum z możliwością udziału na szczeblu gminy, powiatu, województwa oraz centralnym,
11. Upowszechnianie dostępu do szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych,
12. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny.

W zakresie oddziaływania wychowawczego Gimnaz
Informacje o użytkownikach: 677 uczniów w wieku od 13 do 16 lat.
Tryb działania w zakresie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej: Szkoła jest jednostka budżetową. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan jednostkowych dochodów i wydatków budżetowych, zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Bełchatowa. Środki pieniężne zabezpieczają wydatki osobowe i rzeczowe szkoły. Na dochody gimnazjum składają się:
- subwencja oświatowa,
- dochody własne.
Gimnazjum otrzymuje również środki pieniężne na dotacje celowe (np. akcja "Kubek mleka", stypendia miejskie dla uczniów szczególnie uzdolnionych z rodzin o trudnej sytuacji materialnej, itp.).
Gimnazjum może, na wyodrębnionym rachunku bankowym, gromadzić środki specjalne, które pochodzą z:
- dochodów z najmu pomieszczeń,
- wpłat od instytucji,
- darowizn pieniężnych
i przeznaczane są na cele statutowe szkoły.
Informacje dodatkowe o działalności: Szkoła umożliwia uczniom wybór jednego lub dwóch języków obcych spośród trzech: języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Prowadzi klasy z powiększoną liczbą godzin języka angielskiego, informatyki i z zajęciami teatralno-medialnymi. W klasach tych realizowane są programy opracowane przez naszych nauczycieli.
Majątek, którym dysponuje: Stan na dzień 10.09.2003:
- budynek - 7.959.994,87 zł,
- pozostałe środki trwałe - 567,019,11 zł,
- wyposażenie - 365.162,83z zł.
Struktura własnościowa: 100% - własność Gmina-Miasto Bełchatów

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Wojciech Mickiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Jolanta Fidala, Elżbieta Każmierczak, Dorota Szczepocka, Wojciech Mickiewicz
Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie informacji Wojciech Mickiewicz
Data wytworzenia informacji 2007-02-25, 2007-09-17, 2009-10-15, 2003-10-01
Data udostępnienia informacji 2007-02-25, 2007-09-17, 2009-10-15, 2003-10-01