wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Powiat Garwoliński

Dane szczegółowe rady

Informacje ogólne:

Nazwa organu: Rada Powiatu Garwolińskiego
Adres: Mazowiecka 26
Kod pocztowy: 08-400
Miejscowosć: Garwoiln

Dane teleadresowe:

Numer pokoju biura rady: 311
Dod. Info: III piętro
Telefon kierunkowy: 25
Telefon bezpośredni: 68-43-010, 684-25-50
Telefon - centrala:
Telefon - wewnętrzny:
Fax: 68-43-010 wew. 509
Adres strony WWW: www.garwolin-starostwo.pl
Adres poczty elektronicznej: [email protected]

Kompetencje rady:

Rada powiatu jest organem stanowiącym i kontrolnym powiatu, z zastrzeżeniem przepisów o referendum powiatowym.

W skład Rady powiatu wchodzą radni w liczbie określonej w ustawie.

Rada powiatu wybiera ze swego grona przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących.

Rada powiatu działa zgodnie z uchwalonym planem pracy.

Rada powiatu obraduje na sesjach zwyczajnych i nadzwyczajnych.

Rada powiatu rozpatruje na sesjach i rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jej kompetencji.

 

Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:

1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu;

2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego;

3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu;

4) stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej;

5) uchwalanie budżetu powiatu;

6) rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu;

7) podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami;

8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:

a) zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady powiatu jest wymagana również w przypadku, gdy w umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady powiatu,

b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,

c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,

e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,

f) tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,

g) tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,

h) współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,

i) tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek;

8a) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych,

9) określanie wysokości sumy, do której zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania;

9a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych;

9b) uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;

9c) uchwalanie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;

9ca) przyjmowanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;

9d) dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu;

10) podejmowanie uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu;

10a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów;

11) podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu.

 

 

Kompetencje przewodniczącego rady:

Przewodniczący Rady Powiatu organizuje pracę Rady oraz prowadzi jej obrady, a w szczególności:
1) stoi na straży prawa i godności Rady,
2) przygotowuje plan pracy Rady,
3) ustala projekt porządku obrad Sesji Rady i termin posiedzenia,
4) organizuje współpracę między komisjami, koordynuje ich działania oraz może zalecać im rozpatrzenie niektórych spraw,
5) nadaje bieg inicjatywom uchwałodawczym i wnioskom skierowanym do Rady,
6) udziela Radnym niezbednej pomocy w wykonywaniu przez nich manadatu,
7) opracowuje projekt wydatków Rady do projektu budżetu powiatu,
8) wykonuje inne zadania przewidziane w Statucie Powiatu oraz innych przepisach prawa.

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Monika Krawczyk
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Katarzyna Kucharska-Kondej
Data wytworzenia informacji 2018-11-08
Data udostępnienia informacji 2018-11-08