wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gmina Buczek

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Gospodarka gruntami i nieruchomościami
Nazwa skrócona:
Symbol: GG
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy w Buczku
Główna 20
Buczek 98-113
Komórka nadrzędna merytorycznie:
Komórka nadrzędna organizacyjnie:
Dni i godziny pracy: Poniedziałek 8.00-16.00
Wtorek 7.30-15.30
Środa 7.30-15.30
Czwartek 7.30-15.30
Piątek 7.30-15.30
Dni i godziny przyjmowania interesantów: Poniedziałek 8.00-16.00
Wtorek 7.30-15.30
Środa 7.30-15.30
Czwartek 7.30-15.30
Piątek 7.30-15.30

 Przedmiot działania i kompetencje:

 1) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją;

2) tworzenie gminnych zasobów nieruchomości na cele budowlane i komunikacyjne (drogi);

3) prowadzenie spraw w zakresie przygotowania i wprowadzenia nieruchomości do obrotu (sprzedaż,

wieczyste użytkowanie, służebność, użyczenie, dzierżawa, najem);

4) występowanie o uregulowanie stanów prawnych nieruchomości;

5) zamiana nieruchomości;

6) ustanowienie trwałego zarządu na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych;

7) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami;

8) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości;

9) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych;

10) wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału i prowadzenie rejestru decyzji o podziale;

11) składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej wraz z niezbędną dokumentacją;

12) przygotowywanie i obsługa przetargów na zbywanie mienia komunalnego;

13) przeprowadzanie procedur scalania i podziału nieruchomości;

14) wykonywanie prawa pierwokupu;

15) przeprowadzanie rokowań o nabycie w drodze umowy nieruchomości niezbędnej dla realizacji celów

publicznych;

16) prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości;

17) prowadzenie spraw w zakresie numeracji porządkowej nieruchomości oraz nazewnictwa ulic;

18) gospodarowanie wspólnotami gruntowymi;

19) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej;

20) prowadzenie spraw związanych z najmem lokali wchodzących w gminny zasób mieszkaniowy oraz

przyznawanie dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego

21) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej;

22) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;

23) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowyc

24) dokumentowanie czynnosci podlegających ustawie o podatku od towarów i usług VAT zgodnie

z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego;

25) prowadzenia wszelkich czynności w zakresie dotacji udzielanych jak i otrzymywanych w obszarze

działania stanowiska pracy; Przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu „GG”.

 Informacje dodatkowe:

 

 Kadra kierownicza:

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Zenona Romankiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Zenona Romankiewicz
Data wytworzenia informacji 2005-12-05
Data udostępnienia informacji 2005-12-05