I. Zadania na stanowisku pracy referent d.s. świadczeń rodzinnych:
Do zakresu zadań na stanowisku referenta d.s. świadczeń rodzinnych należy:
1) Prowadzenie spraw związanych z realizacją świadczeń rodzinnych:
a) prowadzenie postępowania w sprawach świadczeń rodzinnych w tym m. in.:
- przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych,
- kompletowanie i prowadzenie niezbędnej dokumentacji,
- wprowadzanie danych do bazy danych,
- przygotowywanie projektów decyzji dotyczących prowadzonych spraw,
- prowadzenie innych działań określonych przepisami prawa.
b) przygotowywanie informacji do weryfikacji i sporządzania zapotrzebowania dotyczącego świadczeń rodzinnych, współpraca z Główną Księgową w zakresie tych spraw,
c) zgłaszanie do Głównej Księgowej uprawnionych osób korzystających ze świadczeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
d) gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów zasiłkobiorców,
e) prowadzenie rejestrów świadczeń, współpraca z innymi stanowiskami w zakresie rejestrowania i przekazywania akt,
2) Przyjmowanie korespondencji biurowej, prowadzenie zgodnie z instrukcją kancelaryjną ewidencji wpływu i wysyłek pism (rejestru przesyłek przychodzących, rejestru przesyłek wychodzących) wysyłanie korespondencji biurowej.
3) Przekazywanie do archiwum, zgodnie z instrukcją kancelaryjną dokumentacji dot. świadczeń rodzinnych.
4) Sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie prowadzonych spraw.
5) Wykonywanie zarządzeń i innych poleceń służbowych kierownika.
6) Przy znakowaniu spraw należy używać symbolu GOPS.ŚR.
II. Obowiązki i uprawnienia pracownika samorządowego:
Poza wymienionymi obowiązkami na poszczególnych stanowiskach pracy, do zadań pracownika samorządowego należy:
1) Przestrzeganie zasad etyki zawodowej przy wykonywaniu zadań.
2) Należyte i terminowe wykonywanie powierzonych czynności przy wykorzystaniu wymaganej wiedzy fachowej.
3) Znajomość aktów normatywnych niezbędnych do prawidłowego załatwiania spraw.
4) Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy.
5) Wnikliwe, terminowe i bezstronne załatwianie spraw klientów Ośrodka.
6) Zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, współpracownikami oraz klientami pomocy społecznej.
7) Zachowanie się z godnością w miejscu pracy, dbałość o porządek oraz właściwe zabezpieczenie powierzonych dokumentów służbowych, materiałów oraz mienia Ośrodka.
8) Wykazywanie inicjatywy w podejmowaniu spraw i problemów wynikających w toku pracy i występowanie z wnioskami do Kierownika.
9) Terminowe i sumienne wykonywanie poleceń Kierownika.
10) Udział w szkoleniach i samokształcenie, w celu pogłębienia wiedzy niezbędnej do prawidłowego wykonywania obowiązków.
11) Przestrzeganie dyscypliny pracy, ustalonego porządku, przepisów i zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych.
12) Noszenie identyfikatora zawierającego imię i nazwisko, oraz zajmowane stanowisko,
13) Przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, a mianowicie -
a) zapoznanie się i przestrzeganie przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych tj.:
- Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) wraz z rozporządzeniami wykonawczymi oraz przepisami wewnętrznymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przesmykach opisanymi w Polityce Bezpieczeństwa Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przesmykach i Instrukcji określającej sposób zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych.
b) zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych przed
nieuprawnionym dostępem, zniszczeniem lub modyfikacją,
c) zachowania w tajemnicy danych osobowych, które przetwarza, oraz sposobów ich zabezpieczenia zarówno w czasie zatrudnienia, jak i po jego ustaniu.
Niedopełnienie obowiązków wymienionych w pkt. 13 skutkuje odpowiedzialnością pracownika wynikającą z przepisów Regulaminu Organizacyjnego, Kodeksu pracy oraz Ustawy o ochronie danych osobowych.
III. Przepisy regulujące prawa i obowiązki pracowników Ośrodka:
1) Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przesmykach stanowiący załącznik do Zarządzenia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przesmykach Nr 2/2012 z dnia 16 kwietnia 2012 r.
2) ustawa z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 182 z późn. zm.);
3) ustawa z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005r., Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.);
4) ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 135 z późn. zm.);
5) ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 1356 z późn. zm.);
6) ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 1456 z późn.zm.);
7) ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 1228 z późn. zm.);
8) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.);
9) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy ( Dz.U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1655);
10) ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008r., Nr 223, poz 1458);
11) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1990r., Nr 32 poz.191 z późn. zm.);
12) ustawa z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010r., Nr 182 poz.1228);
13) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r., Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.);
14) ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. 2013r., poz. 907 z późn. zm.);
15) Inne ustawy i akty prawne związane z realizacją zadań. |