1. Prowadzenie rejestru księgowego jednostki budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, 2. Prowadzenie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT, terminowe wystawianie faktur VAT, sporządzanie deklaracji VAT oraz przekazywanie podatku do Urzędu Skarbowego 3. Prowadzenie ewidencji analitycznej majątku Gminy: - środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, - przygotowanie not księgowych umorzeń środków trwałych oraz wartości materialnych i prawnych, 4. Rozliczanie inwentaryzacji, 5. Sporządzanie umów, porozumień, w zakresie przekazywania środków finansowych jednostkom, instytucjom, organizacjom pożytku publicznego zgodnie z ustawą o finansach publicznych i przepisami gminnymi. 6. Egzekwowanie należności z tytułu umów cywilnoprawnych zawieranych w celu współfinansowania inwestycji gminnych, 7. Terminowe przekazywanie dochodów państwa z zadań realizowanych przez gminę /np. opłaty za wydanie dowodów osobistych/ oraz prawidłowe rozliczanie należności dla gminy, 8. Rozliczanie dotacji otrzymanej na pomoc materialną dla uczniów, 9. Prowadzenie rejestru księgowego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Urzędu Gminy oraz szkół z terenu gminy. 10. Rozliczanie raportów żywieniowych oraz sporządzanie comiesięcznych not księgowych z rozchodu artykułów żywnościowych wydanych do sporządzenia posiłków w stołówkach szkolnych. 11. Prowadzenie rejestru księgowego sum depozytowych. 12. Prowadzenie rejestru księgowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 14. Bieżące analizowanie sald kont rachunkowych, ich zgodności ze stanem faktycznym wynikającym z prawidłowych rozliczeń, 15 Naliczanie wynagrodzenia 16. Rozliczenia z ZUS i US 17. Sporządzanie sprawozdań statystycznych,
|