1. Zbieranie informacji i deklaracji niezbędnych do wymiaru zobowiązań podatkowych, 2. Wymiar i księgowanie podatku rolnego od osób fizycznych, 3. Prowadzenie ewidencji podatku od nieruchomości w systemie informatycznym 4. Prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniami od podatku rolnego, 5. Prowadzenie spraw związanych ze stosowaniem ulg z tytułu nabycia gruntów, ulg inwestycyjnych, ulg żołnierskich, 6. Wymiar i księgowanie podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 7. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i księgowaniem podatku leśnego. 8. Zbieranie, przechowywanie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych przez osoby fizyczne, 9. Sporządzanie protokołów o stanie majątkowym osób ubiegających się o umorzenie bądź rozłożenie na raty zaległości podatkowych, przygotowywanie decyzji w tym zakresie, 10. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem podatku od posiadania psa, 11. Aktualizowanie wymiaru zobowiązań podatkowych w ciągu roku poprzez rejestr przypisów i odpisów 12. Rozliczanie i kontrolę rachunkową sołtysów z pobranych podatków i opłat. 13. Przygotowywanie danych niezbędnych do obliczenia wynagrodzeń sołtysów za inkaso. 14. Sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej, sprawozdań statystycznych podatkowych oraz dotyczących zmian w użytkowaniu gruntów. 15. Współpraca z ewidencją gruntów w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach, 16. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
|