1. Zbieranie informacji i deklaracji niezbędnych do wymiaru zobowiązań podatkowych,
2. Wymiar i księgowanie podatku rolnego od osób fizycznych,
3. Prowadzenie ewidencji podatku od nieruchomości w systemie informatycznym 4. Prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniami od podatku rolnego,
5. Prowadzenie spraw związanych ze stosowaniem ulg z tytułu nabycia gruntów, ulg inwestycyjnych, ulg żołnierskich,
6. Wymiar i księgowanie podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
7. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i księgowaniem podatku leśnego.
8. Zbieranie, przechowywanie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych przez osoby fizyczne,
9. Sporządzanie protokołów o stanie majątkowym osób ubiegających się o umorzenie bądź rozłożenie na raty zaległości podatkowych, przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
10. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem podatku od posiadania psa,
11. Aktualizowanie wymiaru zobowiązań podatkowych w ciągu roku poprzez rejestr przypisów i odpisów,
12. Rozliczanie i kontrolę rachunkową sołtysów z pobranych podatków i opłat.
13. Przygotowywanie danych niezbędnych do obliczenia wynagrodzeń sołtysów za inkaso.
14. Sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej, sprawozdań statystycznych podatkowych oraz dotyczących zmian w użytkowaniu gruntów.
15. Współpraca z ewidencją gruntów w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach,
16. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. |