1. Zlecanie opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i nadzór nad wykonaniem zlecenia.
2. Przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o uaktualnienie planu.
3. Przechowywanie i udostępnianie planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego, wydawanie opinii i zaświadczeń o funkcji nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
4 Dokonywanie analizy i oceny aktualności planu miejscowego i studium w celu przedłożenia wyników oceny Radzie gminy co najmniej raz w kadencji.
5. Udział w opracowaniu strategii rozwoju Gminy, wieloletniego planu finansowego, oraz bieżącej aktualizacji w/w dokumentów.
6 Wydawanie odpisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
8 Współpraca z administracją rządową i samorządową w sprawach nadzoru inwestycyjno – budowlanego,
9. Zatwierdzanie lokalizacji dzieł plastycznych (pomników, urządzeń, tablic, reklam),
10. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych ,
11. Współudział w przygotowywaniu wniosków o dotacje finansowe, współpraca z jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania, wykorzystania i rozliczania środków pomocowych, pozyskiwanie środków z funduszy unijnych i innych źródeł,
12. Prowadzenie inwestycji i remontów ujętych w budżecie gminy, w tym remontów kapitalnych i bieżących w obiektach gminnych,
13.Rozliczanie inwestycji w sposób umożliwiający wpis środka trwałego do ewidencji księgowej (dokument -OT
14 .Przygotowywanie i realizacja inwestycji budowlanych oraz drogowych w tym oświetlenia ulic i placów,
15. Uzgadnianie z kierownikami jednostek organizacyjnych zakresu remontów obiektów, pomoc merytoryczna przy organizacji przetargów i nadzorze wykonawstwa,
16. Nadzór eksploatacji i ocena potrzeb remontowych w zakresie gospodarki lokalowej oraz utrzymania obiektów komunalnych,
17. Prowadzenie książek obiektów, dokonywanie okresowych przeglądów technicznych obiektów komunalnych,
18. Nadzór nad targowicą.
19.Organizacja pracy i nadzór nad pracownikami obsługi, zatrudnionymi w ramach prac interwencyjnymi, oraz skierowanymi do wykonywania nieodpłatnie dozorowanej pracy na rzecz gminy
20. Zlecanie i nadzór przeprowadzania okresowej kontroli obiektów budowlanych, których właścicielem jest gmina Stromiec
21. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, a w szczególności:
-przygotowywanie dokumentacji określającej przedmiot przetargu oraz kosztorysu inwestorskiego,
-przesyłanie ogłoszeń o zamówienia publiczne do Biuletynu Zamówień Publicznych, oraz
zamieszczanie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej
-prowadzenie dokumentacji podstawowych czynności związanych z postępowaniem o
zamówienie,
-przygotowywanie projektów umów w sprawach zamówień publicznych.
-prowadzenie rejestru umów,
-przygotowywanie dokumentacji umożliwiającej korzystanie ze środków unijnych,
22. Współudział w przygotowaniu i rozliczaniu wniosków o środki pomocowe.
23. Współpraca z Urzędem Marszałkowskim i innymi jednostkami w zakresie pozyskiwania środków
finansowych.
24. Realizacja zadań związanych z postępowaniem w sprawie oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć dotyczących inwestycji szkodliwych dla środowiska oraz inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska ,
25. Prowadzenie postępowań w celu wydania decyzji środowiskowych,
26. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w ciepło, energię elektryczną, paliwa gazowe
(planowanie i organizacja)
27. Nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją oświetlenia ulicznego,
28.Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonywania prac geologicznych, wydawanie
opinii w sprawie wydobywania kopalin na potrzeby organu koncesyjnego,
29. Prowadzenie dozoru nad eksploatacją kotłowni.
30. Zbieranie informacji dotyczącej wyrobów zawierających azbest i przekazywanie danych do bazy azbestowej administrowanej przez właściwe ministerstwo.
31. Umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji podlegających ogłaszaniu
zgodnie z odrębnie obowiązującymi przepisami.
|