1.Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem oraz obsługą sesji Rady, posiedzeń komisji a w szczególności:
- terminowe przygotowanie materiałów na sesje, posiedzenia komisji,
- zapewnienie właściwych warunków do przeprowadzenia posiedzeń,
- protokołowanie sesji i posiedzeń komisji oraz kompletowanie z nich dokumentacji,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,
2. Przekazywanie na poszczególne stanowiska pracy do realizacji wniosków i interpelacji radnych oraz podjętych uchwał, zarządzeń,
3. Prowadzenie rejestru uchwał Rady, rejestru interpelacji i wniosków radnych,
4. 4. Przyjmowanie, rejestrowanie skarg i wniosków do Rady, przekazywanie zgodnie z dekretacją na stanowiska pracy, nadzór nad terminowym ich załatwieniem
5. Sporządzanie informacji o realizacji uchwał Rady interpelacji , wniosków i skarg
6. Sporządzanie i przechowywanie protokołów z obrad Rady i jej komisji, uchwał Rady,
7. Pomoc techniczna w organizowaniu spotkań radnych z wyborcami,
8. Prowadzenie ewidencji osobowej radnych,
9. Ogłaszanie treści podjętych uchwał,
10. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, publikacja w BIP oraz przekazywanie do Urzędu Skarbowego,
11. Współpraca z jednostkami pomocniczymi, organizacja obsługi zebrań z mieszkańcami,
12. Ewidencja sołtysów i rad sołeckich, protokołów i uchwał zebrań mieszkańców,
13. Organizacja wyborów sołtysów i członków rad sołeckich, aktualizacja statutów sołectw,
14. Wyposażanie sołectw w tablice informacyjne i ogłoszeniowe,
15. Sporządzanie rocznych informacji o wypłaconych podatnikowi kwot z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich (PIT-R)
16. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu:
a) przedkładanie w celu zaopiniowania wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
b) wydawanie zezwoleń stałych na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży,
c) wydawanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych,
d) wydawanie decyzji odmownych na sprzedaż napojów alkoholowych,
e) wydawanie decyzji o cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
f) wydawanie zezwoleń na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów w przypadku wygaśnięcia zezwolenia,
17. Przygotowywanie projektu i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
18. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
19. Współpraca z gminą komisją rozwiązywania problemów alkoholowych, obsługa posiedzeń
komisji, wzywanie osób uzależnionych na rozmowy motywacyjne, kompletowanie wniosków do
sądu o zastosowanie leczenia przymusowego,
20. Wykonywanie zadań pełnomocnika Gminnej komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
21. Organizacja letniego wypoczynku dla dzieci z rodzin patologicznych,
22. Przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o dokonanie wpisu do ewidencji działalności
gospodarczej, zmianie, zawieszeniu , zaprzestaniu prowadzenia działalności oraz wprowadzenie
tych wniosków do systemu CEIDG,
23. Umożliwianie zainteresowanym wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności i pomoc w sklasyfikowaniu działalności.
24. Wprowadzanie do systemu CEIDG informacji dotyczących innych zezwoleń lub licencji,
25. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii, współpraca z
jednostkami zajmującymi się zapobieganiem i przeciwdziałaniem narkomanii, prowadzenie innych
spraw z zakresu patologii społecznej,
26. Rozliczanie pracy osób wykonujących nieodpłatnie dozorowaną pracę na rzecz Gminy,
przekazywanie informacji do sądu, współdziałanie z innymi referatami w zakresie organizacji
pracy osób skierowanych,
27. Prowadzenie spraw związanych z ochrona zdrowia, współpraca z SP Zakładem Opieki Zdrowotnej,
28. Współpraca z podmiotami zajmującymi się ochroną zdrowia,
29. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem opieki zdrowotnej, profilaktyki i promocji zdrowia,
w tym dotyczących chorób zakaźnych i ich zwalczania
30. Prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem zezwoleń na przedłużenie godzin otwarcia placówek handlowych,
|