1. Prowadzenie spraw związanych z obrotem gruntów gminnych,
2. Sporządzanie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych,
3. Prowadzenie rejestru osób ubiegających się o przydział lokalu mieszkalnego, analiza
potrzeb mieszkaniowych na terenie gminy,
4. Organizacja pracy społecznej komisji ds. mieszkaniowych
5. Proponowanie miesięcznych stawek czynszu opłat za wynajem lokali mieszkalnych i
użytkowych
6. Sporządzanie wykazów gruntów gminnych do sprzedaży i podawanie ich do publicznej wiadomości,
7. Sporządzanie wykazów nieruchomości gminnych przeznaczonych do dzierżawy i podawanie
ich do publicznej wiadomości,
8. Ogłaszanie przetargów gruntów przeznaczonych do sprzedaży i dzierżawy
9. Przeprowadzanie przetargów na sprzedaż i dzierżawę nieruchomości,
10. Naliczanie czynszu za dzierżawę gruntów.
11. Zlecanie biegłym wyceny nieruchomości przeznaczonych do zbycia zgodnie z obowiązującymi
przepisami w tym zakresie,
12. Przygotowywanie dokumentacji oraz ustalanie z notariuszem terminu zawarcia umowy
kupna-sprzedaży nieruchomości,
13. Przygotowywanie oświadczeń o wykonaniu prawa pierwokupu lub rezygnacji z prawa pierwokupu,
14. Nadzorowanie i realizacja zadań w zakresie gospodarowania gminnymi lokalami
mieszkalnymi i użytkowymi.
15. Badanie ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów w celu urządzania ksiąg wieczystych,
16. Dokonywanie zmian w księgach wieczystych,
17. Wywłaszczanie nieruchomości na rzecz gminy, jeżeli są one niezbędne na oczywiste cele publiczne.
18. Przyjmowanie nieodpłatnie na własność gminy nieruchomości wchodzących w skład Zasobu
Agencji, a niezbędnych gminie na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi
służącymi wykonywaniu zadań własnych gminy.
19. Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości, ulic oraz nadawaniem numerów,
20. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia gminnego, ujawnianie własności gminy w
księgach wieczystych.
21. Regulowanie własności dróg gminnych na podstawie art.73 ust.1 i ust. 3 ustawy z dnia 13 października
1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną ( Dz.U.Nr 133,
poz.872 z późn.zm._
22. Prowadzenie spraw o zasiedzenie gruntów zajętych pod drogi gminne po 31 grudnia 1998
23. Prowadzenie spraw o zasiedzenie gruntów podlegających komunalizacji z mocy prawa,
24. Prowadzenie rejestru gruntów dla nieruchomości gminnych.
25. Ustanowienie służebności, jeżeli jest to niezbędne dla dostępu do drogi publicznej,
26. Naliczanie opłat adiacenckich, planistycznych,
27. Prowadzenie spraw związanych ze scaleniami gruntów,
28. Prowadzenie spraw związanych z wymianą gruntów,
29. Prowadzenie spraw związanych z podziałem gruntów,
30. Prowadzenie rozgraniczeń gruntów
31. Naliczanie i aktualizacja opłat za wieczyste użytkowanie, trwały zarząd
32. Sporządzanie umów dzierżawy gospodarstwa rolnego na okres co najmniej 10 lat
33. Przyjmowanie wniosków o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz określanie wysokości raty rocznej,
34. Opracowywanie planów przychodów i rozchodów w obrocie nieruchomościami stanowiącymi
własność gminy.
35. Współudział w opracowaniu programu wyłączeń gruntów na cele nierolnicze.
36. Sporządzanie informacji o stanie mienia gminnego i sposobu jego zagospodarowania.
37. Sporządzanie wykazów gruntów gminnych do opodatkowania.
38. Umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji podlegających ogłaszaniu
zgodnie z odrębnie obowiązującymi przepisami
39. Sporządzane sprawozdań statystycznych
|