1. Prowadzenie ewidencji ludności zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
2. Aktualizacja każdej zmiany danych osobowych zawartych w zbiorach meldunkowych –TBD,w zbiorze PESEL –CBD, oraz w ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych
3. Występowanie o nadanie numeru PESEL noworodkom,
4. Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, zgłoszeń wymeldowania z pobytu stałego i czasowego,
5. Prowadzenie i aktualizacja rejestru stałych mieszkańców i oraz rejestru pobytów czasowych,
6. Prowadzenie rejestru pobytów czasowych cudzoziemców,
7. Wydawanie poświadczeń o zameldowaniu,
8. Prowadzenie postępowań w trybie decyzji administracyjnej w sprawach o zameldowanie, wymeldowanie i anulowanie wadliwego meldunku,
9. Opiniowanie w sprawach zameldowań i osiedlania się cudzoziemców,
10. Sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
11. Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności,
12. Udostępnianie instytucjom, jednostkom danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
13. Składanie informacji do Urzędu Skarbowego o zgonach mieszkańców gminy,
14. Współpraca z komórkami ewidencyjnymi ludności na terenie kraju (wezwania o KOM-y, koperty osobowe, zawiadomienia o pobytach czasowych, o wymeldowaniach,
15. Współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień, Policją,
16. Prowadzenie stałego rejestru wyborców,
17. Sporządzanie pełnomocnictw do głosowania w wyborach,
18. Współudział przy realizacji prac związanych z przygotowaniem wyborów, referendum, spisu ludności
i innych zadań wymagających korzystania z zasobów ewidencji mieszkańców gminy,
19. Współdziałanie z jednostkami wojskowymi w zakresie unieszkodliwiania materiałów wybuchowych i innych przedmiotów niebezpiecznych,
20. Prowadzenie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
21. Sporządzanie wykazów przedpoborowych i poborowych ,
22. Prowadzenie czynności wyjaśniająco- poszukiwawczych wobec przedpoborowych, którzy nie zgłosili się do kwalifikacji wojskowej,
23. Prowadzenie dziennika ewidencji informacji niejawnych,
24. Przygotowanie decyzji w sprawie wypłacania żołnierzowi rezerwy świadczenia pieniężnego rekompensującego utracone wynagrodzenie lub dochód,
25.Przyjmowanie obwieszczeń i pism sądowych, podawanie do publicznego ogłoszenia, przekazywanie informacji do sądu,
26. Prowadzenie archiwum gminnego:
a) przyjmowanie i przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej,
b) zabezpieczenie akt przed zniszczeniem,
c) przekazywanie dokumentacji archiwalnej do archiwum państwowego,
d) wypożyczanie akt z archiwum pracownikom urzędu,
e) przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
f) nadzór nad poprawnością stosowania klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej dokumentów wytworzonych w Urzędzie,
g) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji.
27. Zastępowanie Kierownika USC w realizacji zadań wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
|