1. Wykonywanie zadań wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego a w szczególności:
Przyjmowanie oświadczenia o:
a/ wstąpienie w związek małżeński,
b/ braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na
zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c/ stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub
niemożności zawarcia małżeństwa,
d/ wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że osoba zamierzająca zawrzeć małżeństwo za
granicą, może zgodnie z prawem polskim zawrzeć małżeństwo,
e/ wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
f/ powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
g/ uznaniu dziecka,
h/ nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
i/ o zmianie imienia i nazwiska
j/ wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego,
2. Ustanawianie pełnomocnictwa w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne.
3. Powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu.
4. Ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie.
5. Rejestrowanie urodzeń , małżeństw i zgonów.
6. Wydawanie decyzji o zmianie imion i nazwisk.
7. Wprowadzanie w aktach stanu cywilnego wzmianek marginesowych.
8. Odtwarzanie i transkrybowanie aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą.
9. Wydawanie decyzji o sprostowaniu oczywistego błędu pisarskiego w sporządzonym akcie
stanu cywilnego.
10. Wydawanie decyzji o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego.
11. Udzielanie ślubów, zapewnianie uroczystej formy rejestracji stanu cywilnego obywateli,
12. Przygotowanie wniosków i występowanie o odznaczenia dla małżonków za długoletnie
pożycie małżeńskie.
13. Prowadzi ksiąg stanu cywilnego.
14. Prowadzenie aktów zbiorowych i skorowidzów alfabetycznych do ksiąg stanu cywilnego.
15. Wydawanie wypisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego,
16. Wykonywanie zadań pełnomocnika ds. informacji niejawnych wynikające z ustawy, w tym:
- przeprowadzanie przeglądu stanowisk i sporządzanie wykazu stanowisk i osób dopuszczonych
do informacji niejawnych oraz wykazu osób na stanowiskach , z którymi wiąże się
dostęp do informacji niejawnych,
- zapewnianie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa
fizycznego,
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
- zapewnianie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane,
przetwarzane i przechowywane informacje niejawne,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- opracowanie i aktualizacja plan ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie ich realizacji,
- przeprowadzanie okresowej kontroli ochrony informacji niejawnych, przestrzegania
przepisów o ochronie tych informacji, okresowe kontrole ewidencji, materiałów i obiegu
dokumentów,
- wydawanie zaświadczeń o dostępie do informacji niejawnych,
- uruchamianie procedury przeprowadzanie postępowania sprawdzającego w stosunku do
osób mających dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajności ,
- przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzającego oraz kontrolnych postępowań
sprawdzających
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce
organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do
dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania
poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
- współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi
jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony Państwa,
17. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków i wydawaniem i unieważnianiem dowodów osobistych, w szczególności:
- sporządzanie formularzy do dowodów osobistych przy użyciu środków informatycznych i przekazywanie ich do centrum personalizacji dokumentów,
- prowadzenie rejestru wydanych dowodów,
- prowadzenie rejestru wysyłanych kopert dokumentów osobistych,
- zawiadamianie innych wystawców dowodów osobistych o terminie i przyczynie unieważnienia dowodu osobistego,
- wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość,
18. Nadzorowanie i koordynacja pracy Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
|