1. Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu.
2.Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
3. Opracowywanie projektu budżetu oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej.
4. Nadzorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu.
5. Analiza budżetu i bieżące informowanie Wójta o jego stanie .
6.Nadzór nad prowadzeniem kontroli podatkowej u podatników podatku od nieruchomości.
7.Nadzór i koordynacja wykonania zadań finansowych przez jednostki organizacyjne gminy.
8.Nadzór nad przebiegiem służby przygotowawczej w podległym referacie,
9.Uczestnictwo w corocznym przeglądzie zarządzania jakością,
10.Ścisła współpraca z Sekretarzem Gminy w realizacji Regulaminu Kontroli Zarządczej,
11.Potwierdzanie za zgodność z oryginałem dokumentów finansowo- księgowych
wytworzonych w Urzędzie.
12.Nadzorowanie wprowadzania treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w
zakresie Referatu Budżetu, Podatków i Opłat Lokalnych.
13.Nadzór nad prawidłowym przygotowaniem i obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
14.Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
15.Nadzór nad opracowywaniem projektów uchwał w sprawach finansowych, podatków
i opłat lokalnych,
16. Prowadzenie kontroli finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych,
17.Opracowanie zakresów obowiązków dla pracowników z Referatu Budżetu, Podatków i
Opłat Lokalnych,
18.Wykonywanie następujących zadań:
- nadzorowanie prowadzenia rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycje środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących
operacji gospodarczych i finansowych,
- podejmowanie decyzji w sprawie zastrzeżeń do przedstawionej przez właściwych
rzeczowo pracowników oceny prawidłowości merytorycznej operacji i jej zgodności z prawem ,
- składanie zapewnienia, ze zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym,
- zwracanie dokumentu w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości właściwemu
rzeczowo pracownikowi, a w razie ich nie usunięcia odmawianie podpisania dokumentu,
i zawiadamianie pisemnie kierownika jednostki,
- nadzór nad rozliczaniem dotacji,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych,
- nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz
spłaty zobowiązań,
- nadzorowanie inwentaryzacji składników majątkowych gminy
- sporządzanie sprawozdań finansowych Urzędu Gminy jako jednostki, łącznych
sprawozdań finansowych jst oraz bilansu skonsolidowanego,
- sporządzanie sprawozdań ze środków trwałych
19. Nadzór i koordynacja pracy Referatu Budżetu, Podatków i Opłat Lokalnych
|