1. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów określających status Wójta, 2. Jest kierownikiem Urzędu w rozumieniu Kodeksu Pracy oraz zwierzchnikiem służbowym w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 3. Kieruje bieżącymi sprawami gminy, 4. Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy, 5. Wydaje zarządzenia i decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych i z zakresu administracji publicznej. 6. Udziela pełnomocnictwa i upoważnień w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji, 7. Jest terenowym szefem obrony cywilnej, realizuje zadania wynikające ustawy o powszechnym obowiązku obrony , kieruje i koordynuje przygotowania a także realizuje zadania obronne, nadzoruje pracowników zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, 8. Mianuje pracowników samorządowych według obowiązujących przepisów i ustalonych zasad, 9. Realizuje politykę kadrową i wspólnie z sekretarzem odpowiada za przestrzeganie przepisów związanych ze stosunkiem pracy, 10.Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy dotyczące działalności urzędu, 11.Nadzoruje realizację budżetu, 12.Podejmuje działania warunkujące sprawne działanie Urzędu w tym sprawne, terminowe załatwianie spraw mieszkańców.
|