wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gmina Istebna

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Społeczno-Administracyjny
Nazwa skrócona:
Symbol: SA
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy Istebna
Istebna 1000
Istebna 43-470
Komórka nadrzędna merytorycznie: Wójt Gminy Istebna
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Wójt Gminy Istebna
Dni i godziny pracy: Poniedziałek od 7.15 do 15.15 Wtorek od 7.15 do 16.15 Środa od 7.15 do 15.15 Czwartek od 7.15 do 15.15 Piątek od 7.15 do 14.15
Dni i godziny przyjmowania interesantów: codziennie w godzinach pracy

 Przedmiot działania i kompetencje:

Pracą referatu kieruje kierownik.

 

Do zadań referatu należą sprawy organizacyjne, kancelaryjne, spraw kadrowych, obsługi prawnej, spraw obronnych, obrony cywilnej, spraw obywatelskich, działalności gospodarczej, przeciwdziałania alkoholizmowi, Urzędu Stanu Cywilnego, informatyki, ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa informacji.

A.        A.W zakresie spraw organizacyjnych:

1. organizowanie, przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków, listów i interwencji obywateli – prowadzenie rejestru oraz opracowywanie zbiorczych informacji, analiz i sprawozdań w tym zakresie,

2. prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy, Komisji, Zarządu. Prowadzenie rejestrów:

     - uchwał Rady i Zarządu,

     - wniosków i opinii Komisji Rady,                             

     - interpelacji i wniosków Radnych,

3. prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników i członków kolegium.

 

B. W zakresie spraw kadrowych:

 

1.  prowadzenie spraw kadrowych Wójta, Sekretarza Gminy oraz pozostałych pracowników Urzędu, a także pracowników jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Gminy,

 2.  organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników,

 3.  prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników, aktualizowanie systemu „Magister”, opracowywanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych, medali, odznak wojewódzkich i resortowych,

4.  prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem ryczałtów na samochody prywatne wykorzystywane do celów służbowych.

 

C.  W zakresie obsługi prawnej i spraw ogólnych:

 1.  opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych, zarządzeń oraz projektów uchwał  kierowanych pod obrady Rady Gminy,

 2.  obsługi prawnej Wójta i doradztwa prawnego na rzecz Urzędu jak również prowadzenie spraw zastępstwa sądowego,

3.  nadzoru nad stosowaniem przepisów kpa w referatach Urzędu

4.  opiniowanie projektów umów i porozumień,

5.  wydawanie opinii prawnych w różnych sprawach prowadzonych przez referaty,

6.  prowadzenie i aktualizowanie zbiorów przepisów prawnych powszechnie obowiązujących oraz rejestrów aktów prawnych wydawanych przez Radę Gminy, Zarząd i Wójta,

7.  prowadzenie kancelarii ogólnej i powielarni,

8.  prowadzenie archiwum zakładowego oraz współdziałanie w tym zakresie z Archiwum Państwowym,

9.  zamawianie i prowadzenie ewidencji pieczątek i pieczęci,

10. obsługa telexu oraz stacji radiotelefonicznej Urzędu,

11. planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego, środki trwałe, przedmioty nietrwałe, materiały biurowe oraz konserwacje inwentarza biurowego i nadzór nad gospodarką maszynami,

12. nadzór nad utrzymywaniem czystości i porządku w obiektach administracyjnych Urzędu,

13. nadzór nad zabezpieczeniem budynków przed kradzieżą, pożarami itp.,

14. prowadzenie okresowych, społecznych przeglądów warunków pracy,

15. prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie bhp i p.poż.,

 

D.        w zakresie działalności gospodarczej i przeciwdziałania alkoholizmowi:

1.  prowadzenie całości spraw związanych z ewidencjonowaniem działalności gospodarczej

2.  prowadzenie spraw dotyczących dni i godzin otwierania i zamykania placówek oraz zakładów handlowych, usługowych i gastronomicznych,

3.  realizacja postanowień ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności:

     -przygotowywanie projektów uchwał w zakresie ustalania zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych,

     -wydawanie zezwoleń i decyzji o cofnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Radę.

 

E.  w zakresie oświaty   

1.  prowadzenie nadzoru i koordynacja działalności przedszkoli

     -prowadzenie całokształtu zadań w tym zakresie,

2.  wykonywanie zadań organu nadzorującego w zakresie stosunku pracy nauczycieli przedszkoli.

 

F.  w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej, a także spraw wojskowych:

1.  kierowanie i koordynowanie całokształtu spraw obrony cywilnej w gminie poprzez:

a)         planowanie przedsięwzięć obrony cywilnej (roczne i wieloletnie), oraz przekazywanie

            tych zadań do realizacji instytucjom i podmiotom gospodarczym, 

b)         opracowywanie i ciągła aktualizacja planu obrony cywilnej gminy, a także nadzór nad opracowaniem tychże planów w podmiotach gospodarczych i instytucjach,

c)         przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,

d)         planowanie oraz przygotowanie formacji obrony cywilnej,

e)         organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony,

f)          planowanie oraz realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych,

g)         składanie propozycji w zakresie koordynowania przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,

h)         prowadzenie działalności kontrolnej.

2.  wykonywanie zadań z zakresu spraw obronnych wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony PRL /Dz. U z 1988r. nr 30 poz.207 z późniejszymi zmianami/,

3.  prowadzenie rejestracji przedpoborowych połączonej z przeglądem lekarskim i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

4.  udział w przygotowywaniu poboru, współdziałanie z Rejonową Komisją Poborową,

5.  dokonywanie kontroli w zakładach pracy i szkołach w zakresie prowadzenia ewidencji osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej,

6.  przyjmowanie i kompletowanie podań o udzielanie poborowym, żołnierzom odraczania lub zwalniania z tytułu sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz uznawanie za jedynego żywiciela rodziny,

 7.  uwzględnianie postulatów dotyczących potrzeb sił zbrojnych i obrony cywilnej, przekazywanych przez organy wojskowe i obrony cywilnej.

 

G. w zakresie spraw obywatelskich

1.  zadania wynikające z ustawy o ewidencji ludności:

     -wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

     -prowadzenie ewidencji ludności,

     -wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.

2.  współpraca z Rządowym Centrum Informacyjnym „PESEL” oraz wojskowymi komendami uzupełnień,

3.  wydawanie zezwoleń na zgromadzenia, zbiórki i zabawy publiczne.

 

H. w zakresie zdrowia i opieki społecznej:

1.  współdziałania z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przyznawania pomocy ze środków na opiekę,

2.  współdziałanie ze społeczną służbą zdrowia w zakresie zwalczania chorób zakaźnych i alkoholizmu,

3.  współdziałanie z placówkami służby zdrowia.

 

I.  w zakresie właściwości Urzędu Stanu Cywilnego:

a)  w zakresie spraw zleconych:

     1.   rejestracja akt stanu cywilnego,

     2.   przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,

     3.   przyjmowaniu oświadczeń o nadaniu nazwiska męża matki dziecku, którego ojciec jest nieznany lub nazwisko ojca zostało nadane na podstawie sądowego ustalenia ojcostwa,

     4.   przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód do zawarcia związku małżńskiego,

     5.   przyjmowaniu oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,

     6.   wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa w innej miejscowości,

     7.   wydawanie zezwoleń skracających oczekiwanie na zawarcie związku małżeńskiego,

     8.   przyjmowanie oświadczeń o powrocie rozwiedzionej kobiety do poprzedniego nazwiska

     9.   przyjmowanie oświadczeń o nazwisku, które nosić będą małżonkowie po zawarciu małżeństwa, a w wypadku, gdy żona zachowuje swoje dotychczasowe nazwisko, albo dodaje do niego nazwisko męża oświadczenie małżonków o nazwisku dzieci zrodzonych z tego małżeństwa,

    10.  sporządzanie akt urodzeń, małżeństw, zgonów, które zaistniały za granicą i nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego,

    11.  odtwarzanie i ustalanie treści aktu stanu cywilnego,

    12.  unieważnianie jednego lub dwu aktów stwierdzających to samo zdarzenie,

    13.  uzupełnianie treści akt nie zawierających wszystkich danych,

    14.  prostowanie oczywistych błędów pisarskich w aktach stanu cywilnego,

    15.  wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

    16.  wpisywanie akt urodzeń, małżeństw i zgonów sporządzanych za granicą,

    17.  dokonywanie wzmianek i przypisków na podstawie orzeczeń sądów i instytucji obcych władz,

    18.  wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

    19.  prowadzenie akt zbiorowych do poszczególnych akt stanu oraz prowadzenie odpowiednich skorowidzów,

    20.  skreślanie części aktu stanu cywilnego nie przewidzianych w przepisach prawa,

    21.  dokonywanie dodatkowych wzmianek i przypisków w treści aktów stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądowych krajowych i organów administracji państwowej,

    22.  przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg akt stanu cywilnego,

    23.  udzielanie zezwoleń na przeglądanie ksiąg stanu cywilnego,

    24.  załatwianie korespondencji konsularnej według właściwości,

    25.  spisywanie testamentów,

    26.  wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego.

b)  w zakresie spraw powierzonych:

     1.  przyjmowanie oświadczeń o wyborze obywatela obcego dla dziecka z rodziców posiadających różne obywatelstwa,

     2.  przyjmowanie oświadczeń o wyrażenie zgody na nabycie lub zmianę przez dzieci obywatelstwa polskiego,

     3.  przyjmowanie podań o nadanie obywatelstwa polskiego od osób zamieszkałych w Polsce

     4.  orzekanie w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz dostosowanie pisowni imion i nazwisk do zasad pisowni polskiej,

 

J. w zakresie ochrony informacji niejawnych:

1.  dokonywanie przeglądu stanowisk,

2.  sporządzanie wykazu stanowisk i osób dopuszczonych do informacji niejawnych,

3.  prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,

4.  współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa,

5.  zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

6.  ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,

7.  kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

8.  szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych wg zasad określonych w ustawie,

 Informacje dodatkowe:

 

 Kadra kierownicza:

Kierownik

  Prowadzone tablice informacyjne:

  • Tablica Ogłoszeń
  • Tablica Ogłoszeń

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2014-04-08
Data udostępnienia informacji 2014-04-08