wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gmina Istebna

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Finansowy
Nazwa skrócona:
Symbol: FN
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy Istebna
Istebna 1000
Istebna 43-470
Komórka nadrzędna merytorycznie: Wójt Gminy Istebna
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Wójt Gminy Istebna
Dni i godziny pracy: Poniedziałek od 7.15 do 15.15 Wtorek od 7.15 do 16.15 Środa od 7.15 do 15.15 Czwartek od 7.15 do 15.15 Piątek od 7.15 do 14.15
Dni i godziny przyjmowania interesantów: codziennie w godzinach pracy

 Przedmiot działania i kompetencje:

 Pracą referatu kieruje Skarbnik Gminy, który pełni funkcję Głównego Księgowego Budżetu.

 

Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy związane z gospodarka finansową gminy

i poboru należności budżetowych, a w szczególności:

 

A. w sprawach finansowych:

1/   planowanie budżetowe,

2/   wykonywanie budżetu oraz przeprowadzanie kontroli finansowej i rewizji gospodarczej,

3/   koordynowanie i przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w jednostkach podległych Radzie Gminy,

4/   prowadzenie rachunkowości budżetowej, pozabudżetowej i podatkowej oraz sporządzanie sprawozdań,

5/   wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Zarządu Gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

6/   współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi, organami w zakresie wykonywania zadań,

7/   nadzór nad rachunkowością jednostek budżetowych i zakładów budżetowych wykonujących budżet Rady Gminy,

8/   nadzór ogólny i koordynacja zadań w zakresie gospodarki pozabudżetowej,

9/   sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem gospodarki materiałowej OC,

10/ zapewnienie odpowiednich środków finansowych na konserwację, eksploatację sprzętu

      OC oraz urządzeń i środków systemu alarmowania a także szkolenia.

 

B.  w zakresie gospodarki budżetowej:

1/   opracowywanie projektów uchwał w sprawie budżetu na dany rok oraz projektów uchwał

      w sprawie zatwierdzenia sprawozdań z wykonania tego budżetu i podziału nadwyżki budżetowej,

2/   opracowywanie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i zadań powierzonych,

3/   prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem kredytów  dla gminy,

4/   instruktaż oraz nadzór i koordynacja prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu i planów pozabudżetowych oraz szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetowych,

5/   analiza i ocena opracowywanych przez referaty /jednostki równorzędne/ Urzędu wycinków projektu budżetu wraz z planami finansowymi,

6/   czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu, nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,

7/   opracowywanie okresowych informacji o przebiegu wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych, sprawozdań analitycznych z wykonania budżetu oraz sprawozdań o dokonanych zmianach w budżecie,

8/   przygotowywanie projektów uchwał oraz projektów decyzji Wójta w sprawie zmian w budżecie w zakresie ustalonym przepisami,

9/   sprawowanie nadzoru nad gospodarką środkami funduszów celowych, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie,

10/ ustalanie wpłat do budżetu dla jednostek gospodarki pozabudżetowej oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,

11/ instruktaż i koordynacja prac w zakresie wykonywania budżetu,

12/ prowadzenie szczegółowej ewidencji zmian limitów zatrudnienia i funduszu płac,

13/ prowadzenie spraw w zakresie orzecznictwa dotyczących naruszenia dyscypliny budżetowej,

14/sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową organów samorządu mieszkańców.

 

C.  w zakresie podatków i opłat terenowych i zobowiązań pieniężnych od rolników:

 1/  wymiar i pobór zobowiązań pieniężnych od rolników, składki na FUSR oraz podatków i opłat terenowych,

2/  wymiar i pobór podatków i opłat terenowych stosownie do obowiązujących przepisów,

3/  załatwienia odwołań, podań i wniosków z zakresu podatków i opłat wnoszonych przez podmioty gospodarki uspołecznionej i nieuspołecznionej,

4/  planowanie podatków i nie podatkowych należności budżetowych od ludności, analiz wykonania tych planów, a także sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,

5/  sprawy obniżania i podwyższania podatku gruntowego według zasad określonych w przepisach szczegółowych,

6/  opracowywanie decyzji dotyczących ulg i umorzeń w opłacie zobowiązań podatkowych od ludności w granicach uprawnień.

7/  współdziałanie z:

     Izbą Skarbową, Urzędem Skarbowym i Regionalną Izbą Obrachunkową – powołanymi do ścigania i zwalczania przestępczości gospodarczej,

     Wydziałem rolnictwa, gospodarki żywnościowej i leśnictwa oraz inspektoratem PZU

     Oraz ZUS w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych od rolników i składki emerytalnej.

 

D.  w zakresie księgowości i rewizji:

 

1/   prowadzenie rachunkowości podatków i opłat oraz należności finansowych,

2/   kontrola prawidłowości dyspozycji w zakresie wykonywania budżetu pod względem zgodności z planami i zasadami dyscypliny budżetowej,

3/   współdziałania z innymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu i oddziałami banków w zakresie spraw finansowo-księgowych,

4/   prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w tym:

      majątku trwałego i przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu Urzędu,

5/   prowadzenie urządzeń syntetycznych i analitycznych księgowości wydatków budżetowych i środków pozabudżetowych,

6/   sporządzanie sprawozdań finansowych i bilansów,

7/   dochodzenie roszczeń oraz terminów ścigania prawomocnie zaoszczędzonych należności,

8/   zabezpieczanie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,

9/   gospodarka mandatami karnymi,

10/ prowadzenie gospodarki kasowej w Urzędzie,

11/ zapewnianie środków finansowych na realizację zadań wynikających z programu ochrony przeciwpożarowej,

12/ prowadzenie całości spraw finansowych w jednostkach organizacyjnych podporządkowanych Radzie Gminy,

13/ prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia emerytalnego, rentowego i wypadków rolników.

 

E.   w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz lokalami użytkowymi:

1/   Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów najmu,

2/   przygotowywanie projektów stawek czynszu za lokale mieszkalne i lokale użytkowe.

 Informacje dodatkowe:

 

 Kadra kierownicza:

Skarbnik

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2014-04-08
Data udostępnienia informacji 2014-04-08