Podstawa prawna: ustawa z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody (j.t.Dz.U.01.99.1079 z póź. zm.); rozporządzenie RM z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usuwanie drzew i krzewów (Dz.U.03.99.906); ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (j.t.Dz.U.00.98.1071 z póź. zm); ustawa z dnia 9 września 2000 r.o opłacie skarbowej (Dz.U.00.86.960 z póź. zm.)
I. WYMAGANE DOKUMENTY: -wniosek o wydanie zezwolenia na wycięcie drzewa/krzewów -załączniki: prawo dysponowania nieruchomością, mapka
II. OPŁATY: -skarbowe: od wniosku - 5,00 zł, za załącznik - 0,50 zł, za wydanie decyzji (osoby fizyczne) - 25,00 zł -za wycięcie (podmioty gospodarcze) - opłata uzależniona od gatunku i obwodu drzewa
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: do 30 dni
IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy, Wydział Infrastruktury, pokój 2, tel.641 63 90 wew. 15
V. TRYB ODWOŁAWCZY: Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Zbuczyn
VI. UWAGI I WYJAŚNIENIA: nie wymagane jest zezwolenie na usunięcie: -drzew i krzewów owocowych, z wyłączeniem nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków -drzew i krzewów sadzonych na plantacjach -drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat ze względu na gniazdujące ptaki preferowany okres wycinki - od października do marca
|