1. Udzielanie Radzie Gminy, Wójtowi, pracownikom Urzędu, Kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa. 2. Opiniowanie projektów i dokonywanie oceny legalności aktów prawnych, umów, porozumień, upoważnień i pełnomocnictw. 3. Prowadzenie zbioru aktów prawa powszechnego. 4. Udzielanie wyjaśnień w sprawach obowiązującego stanu prawnego w zakresie działania Gminy i jej organów. 5. Informowanie w ustalonym trybie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym dotyczącym przedmiotu działania Gminy i Urzędu. 6. Współdziałanie z Sekretarzem w organizowaniu doskonalenia zawodowego pracowników. 7. Reprezentacja Gminy przed organami administracji i sądami w sprawach wymagających zastępstwa prawnego. 8. Uczestniczenie w sesjach Rady Gminy. 9. Udzielanie opinii i porady prawnej klientom w sprawach usług publicznych, które Gmina zobowiązana jest dostarczyć obywatelom. |