1. Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu. 2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności: 1) zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działanie biura z obowiązującymi przepisami prawa, 2) organizacja pracy biura i koordynowanie zadań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne, 3) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, 4) organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy, 5) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli, 6) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy, 7) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych, 8) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu, 9) nadzór nad sprawami osobowymi Urzędu, 10) wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych, 11) wykonywanie wszelkich innych prac zleconych przez Wójta, 12) zapewnienie warunków sprawnej pracy Rady.
|