Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 102099 - 2015 data 09.07.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy w Istebnej, Istebna 1000, 43-470 Istebna, woj. śląskie, tel. 033 8556500 w. 39.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
- W ogłoszeniu jest: Wykonawcy muszą wskazać, że wykonali
roboty w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wykonał: co najmniej 1 robotę budowlaną o
wartości nie mniejszej niż 800.000,00 zł. brutto, w zakresie której
wykonano nawierzchnię z kostki o powierzchni min. 2000 m2, co najmniej 1
robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł. brutto w
zakresie której wykonano roboty żelbetowe w ilości min. 300 m3 betonu
konstrukcyjnego (ściany żelbetowe, płyty fundamentowe). oraz załączyć
dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób
należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone -
załącznik nr 5. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na
podstawie załącznika nr 5 do SIWZ - wykaz najważniejszych robót
budowlanych oraz dowodów, że roboty te zostały wykonane należycie,
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku
inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie
niż PLN należy dokonać przeliczenia tej kwoty na PLN przy zastosowaniu
średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji.
- W ogłoszeniu powinno być: Wykonawcy muszą wskazać, że
wykonali roboty w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wykonał: co najmniej 1 robotę budowlaną o
wartości nie mniejszej niż 800.000,00 zł. brutto, w zakresie której
wykonano nawierzchnię z kostki o powierzchni min. 2000 m2,
oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w
sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone - załącznik nr 5. Ocena spełnienia warunku zostanie
przeprowadzona na podstawie załącznika nr 5 do SIWZ - wykaz
najważniejszych robót budowlanych oraz dowodów, że roboty te zostały
wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w
umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej kwoty na
PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia
inwestycji.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3).
- W ogłoszeniu jest: Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do
oferty, w następujących przypadkach i na następujących zasadach, za
obopólną zgodą stron: Zamawiający określa następujące warunki, w jakich
przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: a. konieczność
przedłużenia (zmiany) terminu umownego oraz harmonogramu rzeczowo -
terminowego z powodu: działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia
lub okoliczności, wyjątkowo niesprzyjających warunków fizycznych, bądź
atmosferycznych, nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od
Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili
zawarcia umowy, decyzji Nadzoru budowlanego mających wpływ na
przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy,
wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień
publicznych, niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego
zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek
sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, wprowadzenie zmian w
dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów
projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków
terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej
inwestycji. zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych
bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak
wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu
umowy, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych obiektów
budowlanych, sieci lub instalacji, wydłużenia terminu realizacji
przedmiotu umowy - na wniosek Wykonawcy, b. rezygnacja z wykonania
części robót - ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia
zmian istotnych lub nieistotnych w dokumentacji projektowej, wad w
dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i
były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub z
przyczyn niezależnych od Zamawiającego wraz z obniżeniem wynagrodzenia
umownego o zakres z którego Zamawiający rezygnuje, c. zmiana
przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego w przypadku: zmiany
kierownika budowy w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek
Zamawiającego lub Wykonawcy, pod warunkiem przedstawienia w ich
zastępstwie osoby/osób posiadającej/posiadających odpowiednie
uprawnienia budowlane oraz doświadczenie zawodowe, zgodnie z warunkami
określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, sporządzonej
na potrzeby postępowania, zmiany przedstawicieli Zamawiającego na
wniosek Zamawiającego, d. wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy dot.
zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez podwykonawcę w tym
również zmiany podwykonawcy, będącego jednocześnie podmiotem trzecim, na
którego zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26
ust. 2b, w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, pomimo, że w ofercie
sporządzonej na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca
nie przedstawił zakresu robót, który powierzy podwykonawcom, w
przypadku wystąpienia zmian w tym zakresie - na wniosek Zamawiającego
lub Wykonawcy, e. zawieszenie przez Zamawiającego wykonania części lub
całości robót na czas trwania przeszkody w przypadku: wystąpienia
konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem
umowy i nie przewidywanych, których brak wykonania uniemożliwia lub
utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, braku lub wad w
dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy. f. zmiana
technologii wykonania robót, lub zmiana materiałów, jeżeli nowe
rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu
niepogorszonych standardów jakościowych. 5. Wniosek o ewentualne zmiany
postanowień umowy Wykonawca winien dostarczyć do Zamawiającego w
terminie nie później niż 14 dni przed upływem terminu umownego. W
przeciwnym wypadku Zamawiający może pozostawić wniosek bez biegu.
- W ogłoszeniu powinno być: Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy
Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do
oferty, w następujących przypadkach i na następujących zasadach, za
obopólną zgodą stron: Zamawiający określa następujące warunki, w jakich
przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: a. konieczność
przedłużenia (zmiany) terminu umownego oraz harmonogramu rzeczowo -
terminowego z powodu: działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia
lub okoliczności, wyjątkowo niesprzyjających warunków fizycznych, bądź
atmosferycznych, nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od
Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili
zawarcia umowy, decyzji Nadzoru budowlanego mających wpływ na
przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy,
wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień
publicznych, niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego
zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek
sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, wprowadzenie zmian w
dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów
projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków
terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej
inwestycji. zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych
bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak
wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu
umowy, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych obiektów
budowlanych, sieci lub instalacji, wydłużenia terminu realizacji
przedmiotu umowy - na wniosek Wykonawcy, b. rezygnacja z wykonania
części robót - ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia
zmian istotnych lub nieistotnych w dokumentacji projektowej, wad w
dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i
były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub z
przyczyn niezależnych od Zamawiającego wraz z obniżeniem wynagrodzenia
umownego o zakres z którego Zamawiający rezygnuje, c. zmiana
przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego w przypadku: zmiany
kierownika budowy w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek
Zamawiającego lub Wykonawcy, pod warunkiem przedstawienia w ich
zastępstwie osoby/osób posiadającej/posiadających odpowiednie
uprawnienia budowlane oraz doświadczenie zawodowe, zgodnie z warunkami
określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, sporządzonej
na potrzeby postępowania, zmiany przedstawicieli Zamawiającego na
wniosek Zamawiającego, d. wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy dot.
zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez podwykonawcę w tym
również zmiany podwykonawcy, będącego jednocześnie podmiotem trzecim, na
którego zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26
ust. 2b, w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, pomimo, że w ofercie
sporządzonej na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca
nie przedstawił zakresu robót, który powierzy podwykonawcom, w
przypadku wystąpienia zmian w tym zakresie - na wniosek Zamawiającego
lub Wykonawcy, e. zawieszenie przez Zamawiającego wykonania części lub
całości robót na czas trwania przeszkody w przypadku: wystąpienia
konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem
umowy i nie przewidywanych, których brak wykonania uniemożliwia lub
utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, braku lub wad w
dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy. f. zmiana
technologii wykonania robót, lub zmiana materiałów, jeżeli nowe
rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu
niepogorszonych standardów jakościowych a. w tym: pojawieniem się na
rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na
zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów
eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, lub umożliwiające uzyskanie
lepszej jakości robót; pojawienie się nowszej technologii wykonania
zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji
inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów
eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy.
5. Wniosek o ewentualne zmiany postanowień umowy Wykonawca winien
dostarczyć do Zamawiającego w terminie nie później niż 14 dni przed
upływem terminu umownego. W przeciwnym wypadku Zamawiający może
pozostawić wniosek bez biegu.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.07.2015 godzina 10:00, miejsce:
Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 pok. 102 (sekretariat UG).
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2015 godzina
10:00, miejsce: Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 pok. 102
(sekretariat UG).