Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizowane są od 04.09.2006 r..Uczestniczy w nich 18-stu uczniów z klas poerwszych, 21 uczniów z klas drugich i 23 uczniów z czterech klas trzecich. Celem zajęć jest wyrównanie startu szkolnego uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz mającymi kłopoty z realizowaniem treści programowych przwidzianych dla uczniów danej klasy. Zajęcia mają na celu kształtowanie umiejetności techniki czytania głośnego, czytania ze zrozumieniem, ćwiczenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi, poszerzenie słownictwa i wiadomości ogólnych, wypowiadania się rozwiniętymi zdaniami, kształcenie pojęcia liczby, rachunku pamięciowego, wykonywania czterech działań sposobem pisemnym, zastosowania kolejności wykonywania działań itp. W celu uatrakcyjnienia zajęć często przygotowuję karty pracy, wykorzystuję różne gry dydaktyczne , które bawiąc jednocześnie uczą. Są to różnorodnego rodzaju quizy ortograficzne, gry z zagadkami dydaktycznymi, gry matematyczne utrwalające znajomość tabliczki mnożenia i wiele innych. Uczniowie chętnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych. Wskazówki do dalszej pracy: - zastosować jeszcze inne formy pracy, które jeszcze bardziej wpłyną na atrakcyjność zajęć.
|