-planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem, -wspieranie rozwoju aktywności poznawczej dziecka nastawionej na poznanie samego siebie i otaczającej rzeczywistości, -włączenie dzieci z zaburzeniami rozwoju w grupę rówieśniczą na zasadzie równości praw i obowiązków, -otaczanie opieką dzieci rozwijających się nieharmonijne, oddziaływanie stymulujące, kompensacyjne i terapeutyczne, -zaspokajanie potrzeb dzieci uzdolnionych, -prowadzenie obserwacji pedagogicznej mającej na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci, -stosowanie twórczych i nowoczesnych metod nauczania i wychowania, -odpowiedzialność za życie i zdrowie wychowanka podczas jego pobytu na terenie przedszkola oraz poza jego terenem w czasie wycieczek i spacerów, -współpraca ze specjalistami, -planowanie swojego rozwoju zawodowego- systematyczne podnoszenie kwalifikacji oraz aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, -współpraca z rodzicami w zakresie integracji oddziaływań na wychowanka, -prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami, -realizowanie zaleceń dyrektora oraz osób upoważnionych, -czynny udział w pracach rady pedagogicznej, -inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym i kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym, -realizowanie innych zadań zleconych przez dyrektora wynikających z bieżącej działalności placówki.
|