1. Udzielanie opinii i porad prawnych Wójtowi Gminy, pracownikom Urzędu oraz kierownikom jednostek organizacyjnych gminy
2. Informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności urzędu oraz uchybieniach w działalności urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień
3. Uczestniczenie w prowadzonych przez urząd rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości
4. Nadzór prawny nad egzekucją należności urzędu
5. Występowanie w charakterze pełnomocnika urzędu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi
6. Udzielanie informacji o przepisach prawnych organizacjom działającym na terenie Gminy - na ich wniosek
7. Opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał Rady Gminy oraz projektów zarządzeń Wójta Gminy
8. Inicjowanie i dokonywanie ocen skuteczności funkcjonowania prawa w urzędzie oraz opracowywania informacji i wniosków wynikających z tych ocen
|