1) odpowiada za organizację pracy i właściwe wykonanie zadań w kierowanym zespole,
a w szczególności :
a) szczegółowego zaznajamiania pracowników z zadaniami zespołu, oraz obowiązującymi przepisami prawa ,
b) nadzoru, kontroli i koordynacji pracy zespołu/realizowane zadania, w zakresie merytorycznym i prawnym,
c) udzielania podległym pracownikom pomocy merytorycznej/wytycznych
w realizacji zadań, w granicach wynikających z zakresu działania zespołu,
d) podpisywania korespondencji wewnętrznej, a w przypadku pism wychodzących z PCPR, podpisywanie pism pozostających w PCPR – podpis złożony przed oddaniem do podpisu dyrektorowi PCPR lub zastępcy,
e) ustalania projektów szczegółowych zakresów czynności pracowników,
f) dokonywania okresowych ocen pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,
g) opiniowania/doboru obsady osobowej zespołu, wnioskowania do Dyrektora
w sprawach wysokości wynagrodzeń, przeszeregowań, nagród, premii i kar dla podległych pracowników,
h) powierzenia, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywanie czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a należących do zadań PCPR, w tym wyznaczanie zastępstwa
w przypadkach nieobecności pracownika,
i) przestrzegania wykonania uregulowań zawartych w przepisach prawa,
a w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, przepisów BHP i p-poż. , kodeksu pracy oraz w wydanych przez Dyrektora PCPR zarządzeniach /instrukcjach,
j) opiniowania zasadności udziału pracowników w szkoleniach, kursach i innych formach kształcenia/doskonalenia zawodowego.
2) wykonywania zadań określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i w ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 180, poz. 1493 z późn.zm.) określających zadania i kompetencje PCPR,
a w szczególności:
a) pracy socjalnej na rzecz poprawy funkcjonowania osób i rodzin oraz przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osób
b) pracy socjalnej z osobami usamodzielnianymi, w tym prowadzenie spraw związanych
z przyznawaniem pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz
na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek
z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze oraz osobom usamodzielnianym na podstawie art. 240 ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
c) pomocy w integracji ze środowiskiem osób mających trudności
w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze , specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze , mających braki w przystosowaniu się,
d) pomocy osobom mającym trudności w integracji ze środowiskiem, które otrzymały status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą – opracowywanie
i realizacja indywidualnych programów integracji,
e) prowadzenia spraw związanych z umieszczaniem osób w mieszkaniach chronionych i domach dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
f) współpracy i nadzoru nad domami pomocy społecznej oraz przygotowywania dokumentów niezbędnych do wydania decyzji o umieszczaniu osób w domach pomocy społecznej oraz wydania decyzji o odpłatności mieszkańców,
g) nadzoru i koordynowania prawidłowej realizacji zadań z zakresu prowadzenia ośrodka interwencji kryzysowej, w tym poradnictwa specjalistycznego ,
h) nadzoru i koordynowania umieszczeń osób w schronieniu w szczególności
w ramach interwencji kryzysowej,
i) doradztwa metodycznego dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
j) koordynowania realizacji Ą Programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie w Powiecie Bełchatowskim na lata 2011- 2015Ó i wykonywanie zadań zgodnie z przypisanymi PCPR działaniami. Opracowywania projektów zmian do Programu, zgodnie z potrzebami,
k) sporządzania oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej,
l) wydawania decyzji administracyjnych z zakresu umieszczeń osób,
w szczególności w domach pomocy społecznej, mieszkaniach chronionych, schronieniu,
ł) podejmowania innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym
tworzenie i realizacja programów osłonowych.
3) terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia i załatwiania spraw obywateli,
4) wykonywania zadań przypisanych w § 9 Regulaminu organizacyjnego PCPR, określającego zadania wspólne dla wszystkich zespołów.
2. Do zadań Pracownika należy również:
1. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w sposób określony w ustawie
z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych.
2. Przestrzeganie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, obronności kraju, ochrony p.poż bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
|