1) odpowiada za organizację pracy i właściwe wykonanie zadań w kierowanym zespole,
a w szczególności :
a) szczegółowego zaznajamiania pracowników z zadaniami zespołu, oraz obowiązującymi przepisami prawa ,
b) nadzoru, kontroli i koordynacji pracy zespołu/realizowane zadania, w zakresie merytorycznym i prawnym,
c) udzielania podległym pracownikom pomocy merytorycznej/wytycznych
w realizacji zadań, w granicach wynikających z zakresu działania zespołu,
d) podpisywania korespondencji wewnętrznej, a w przypadku pism wychodzących z PCPR, podpisywanie pism pozostających w PCPR – podpis złożony przed oddaniem do podpisu dyrektorowi PCPR lub zastępcy,
e) ustalania projektów szczegółowych zakresów czynności pracowników,
f) dokonywania okresowych ocen pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,
g) opiniowania/doboru obsady osobowej zespołu, wnioskowania do Dyrektora
w sprawach wysokości wynagrodzeń, przeszeregowań, nagród, premii i kar dla podległych pracowników,
h) powierzenia, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywanie czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a należących do zadań PCPR, w tym wyznaczanie zastępstwa
w przypadkach nieobecności pracownika,
i) przestrzegania wykonania uregulowań zawartych w przepisach prawa,
a w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, przepisów BHP i p-poż. , kodeksu pracy oraz w wydanych przez Dyrektora PCPR zarządzeniach /instrukcjach,
j) opiniowania zasadności udziału pracowników w szkoleniach, kursach i innych formach kształcenia/doskonalenia zawodowego.
2) przyjmowania wniosków/dokumentów w sprawie świadczeń, dodatków
i dofinansowania do wypoczynku, określonych przepisami prawa, oraz weryfikacja uprawnień osób do świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
3) sporządzania projektów decyzji administracyjnych w sprawach :
a) odpłatności osób (skierowanych do dnia 31 grudnia 2004r.) za pobyt w domach pomocy społecznej,
b) finansowania świadczeń pieniężnych na dzieci umieszczone w rodzinnych formach pieczy zastępczej,
c) finansowania pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne,
d) przyznania pomocy pieniężnej osobom które otrzymały status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,
e) przyznania pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,
f) zmiany, uchylenia decyzji w związku z marnotrawieniem przyznanego świadczenia lub zawieszenia pomocy na kontynuowanie nauki,
g) odmowy przyznania pomocy na kontynuowanie nauki, usamodzielnienie lub zagospodarowanie,
h) odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych,
4) sporządzania projektów porozumień z innymi powiatami w sprawach odpłatności za pobyt dzieci z terenu innego powiatu przebywających w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej na terenie Powiatu Bełchatowskiego,
5) sporządzania projektów umów z rodzinami zastępczymi zawodowymi, rodzinami pomocowymi i rodzinnymi domami dziecka,
6) sporządzania projektów pism i niezbędnej dokumentacji w sprawach wydatków ponoszonych przez gminy za pobyt dzieci w pieczy zastępczej – określanie wysokości wydatków,
7) prowadzenia niezbędnej dokumentacji i sporządzania projektów umów lub decyzji administracyjnych dotyczących :
a) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego świadczenia lub innych nienależności ,
b) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu w części albo całości nienależnie pobranego świadczenia,
8) przygotowywania niezbędnych dokumentów celem przekazywania do biura informacji gospodarczej, o której mowa w art. 193 ust. 8 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
9) przygotowywania projektów powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych,
10) prowadzenia rejestrów, kartotek osób uprawnionych do świadczeń, wynagrodzeń,
11) opracowywania projektów ogłoszeń o których mowa w art. 196 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
12) sporządzania list wypłat,
13) opracowywania projektów programów dotyczących dotacji celowych na realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
14) terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia i załatwiania spraw obywateli,
15) wykonywania zadań przypisanych w § 9 Regulaminu organizacyjnego PCPR, określającego zadania wspólne dla wszystkich zespołów.
2. Do zadań Pracownika należy również:
1. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w sposób określony w ustawie z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych.
2. Przestrzeganie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, obronności kraju, ochrony p.poż bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
|