wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bełchatowie

STANOWISKO PRACY - INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Komórka organizacyjna: Zespół ds Świadczeń
Symbol stanowiska:
Nazwa stanowiska: Kierownik

Zadania realizowane na stanowisku pracy:

1) odpowiada za organizację pracy i właściwe wykonanie zadań w kierowanym zespole,

a w szczególności :

a) szczegółowego zaznajamiania pracowników z zadaniami zespołu, oraz obowiązującymi przepisami prawa ,

b) nadzoru, kontroli i koordynacji pracy zespołu/realizowane zadania, w zakresie merytorycznym i prawnym,

c) udzielania podległym pracownikom pomocy merytorycznej/wytycznych

w realizacji zadań, w granicach wynikających z zakresu działania zespołu,

d) podpisywania korespondencji wewnętrznej, a w przypadku pism wychodzących z PCPR, podpisywanie pism pozostających w PCPR – podpis złożony przed oddaniem do podpisu dyrektorowi PCPR lub zastępcy,

e) ustalania projektów szczegółowych zakresów czynności pracowników,

f) dokonywania okresowych ocen pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,

g) opiniowania/doboru obsady osobowej zespołu, wnioskowania do Dyrektora

w sprawach wysokości wynagrodzeń, przeszeregowań, nagród, premii i kar dla podległych pracowników,

h) powierzenia, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywanie czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a należących do zadań PCPR, w tym wyznaczanie zastępstwa

w przypadkach nieobecności pracownika,

i) przestrzegania wykonania uregulowań zawartych w przepisach prawa,

a w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, przepisów BHP i p-poż. , kodeksu pracy oraz w wydanych przez Dyrektora PCPR zarządzeniach /instrukcjach,

j) opiniowania zasadności udziału pracowników w szkoleniach, kursach i innych formach kształcenia/doskonalenia zawodowego.

2) przyjmowania wniosków/dokumentów w sprawie świadczeń, dodatków

i dofinansowania do wypoczynku, określonych przepisami prawa, oraz weryfikacja uprawnień osób do świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

3) sporządzania projektów decyzji administracyjnych w sprawach :

a) odpłatności osób (skierowanych do dnia 31 grudnia 2004r.) za pobyt w domach pomocy społecznej,

b) finansowania świadczeń pieniężnych na dzieci umieszczone w rodzinnych formach pieczy zastępczej,

c) finansowania pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne,

d) przyznania pomocy pieniężnej osobom które otrzymały status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,

e) przyznania pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,

f) zmiany, uchylenia decyzji w związku z marnotrawieniem przyznanego świadczenia lub zawieszenia pomocy na kontynuowanie nauki,

g) odmowy przyznania pomocy na kontynuowanie nauki, usamodzielnienie lub zagospodarowanie,

h) odpłatności za pobyt w mieszkaniach chronionych,

4) sporządzania projektów porozumień z innymi powiatami w sprawach odpłatności za pobyt dzieci z terenu innego powiatu przebywających w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej na terenie Powiatu Bełchatowskiego,

5) sporządzania projektów umów z rodzinami zastępczymi zawodowymi, rodzinami pomocowymi i rodzinnymi domami dziecka,

6) sporządzania projektów pism i niezbędnej dokumentacji w sprawach wydatków ponoszonych przez gminy za pobyt dzieci w pieczy zastępczej – określanie wysokości wydatków,

7) prowadzenia niezbędnej dokumentacji i sporządzania projektów umów lub decyzji administracyjnych dotyczących :

a) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego świadczenia lub innych nienależności ,

b) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu w części albo całości nienależnie pobranego świadczenia,

8) przygotowywania niezbędnych dokumentów celem przekazywania do biura informacji gospodarczej, o której mowa w art. 193 ust. 8 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

9) przygotowywania projektów powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych,

10) prowadzenia rejestrów, kartotek osób uprawnionych do świadczeń, wynagrodzeń,

11) opracowywania projektów ogłoszeń o których mowa w art. 196 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

12) sporządzania list wypłat,

13) opracowywania projektów programów dotyczących dotacji celowych na realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

14) terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia i załatwiania spraw obywateli,

15) wykonywania zadań przypisanych w § 9 Regulaminu organizacyjnego PCPR, określającego zadania wspólne dla wszystkich zespołów.



2. Do zadań Pracownika należy również:

1. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w sposób określony w ustawie z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych.

2. Przestrzeganie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, obronności kraju, ochrony p.poż bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.

Osoby zatrudnione na stanowisku:

Informacje o dniach i godzinach przyjmowania w sprawach skarg i wniosków:

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2014-01-09
Data udostępnienia informacji 2014-01-09