wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bełchatowie

STANOWISKO PRACY - INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Komórka organizacyjna: Zespół ds Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych
Symbol stanowiska: RS
Nazwa stanowiska: Z-ca Dyrektora

Zadania realizowane na stanowisku pracy:

1) zastępowania Dyrektora w trakcie jego nieobecności,

2) koordynowania i nadzorowania realizacji zadań zespołu do spraw pieczy zastępczej, a w szczególności:

a) nadzoru i koordynowania umieszczania dzieci w instytucjonalnych formach pieczy zastępczej,

b) współpracy z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,

c) opiniowania zasadności przyznawania środków na: utrzymanie lokalu, remonty i inne nieprzewidziane koszty związane z opieką i wychowaniem dziecka w pieczy zastępczej,

d) udziału w posiedzeniach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka

w placówkach opiekuńczo-wychowawczych , w tym typu rodzinnego,

e) realizacji zadań wynikających z rządowych programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,

f) przedkładania Dyrektorowi zestawienia potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej,

g) opracowywania projektów 3–letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej

3) pełnienia funkcji kierownika zespołu do spraw rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w tym współpracy i nadzoru nad działalnością warsztatów terapii zajęciowej, a w szczególności:

a) organizacji i nadzoru nad zapewnieniem kompleksowego wykonywania zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, określonych w przepisach prawa i regulaminie organizacyjnym,

b) opracowywania projektu budżetu i właściwych uchwał przeznaczenia środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanym dalej ĄPFRONÓ, w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych,

c) odpowiedzialności za gospodarkę finansową środków PFRON w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych,

d) udzielania osobom informacji o przyznanym dofinansowaniu z środków PFRON,

e) systematycznego monitorowania i opracowywania potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej oraz sporządzanie analiz i statystyk z prowadzonej działalności,



4) prowadzenia spraw związanych z rehabilitacją społeczną osób niepełnosprawnych, a w szczególności z dofinansowaniem :

a) uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

b) sportu, kultury, rekreacji i turystki osób niepełnosprawnych,

c) zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,

d) likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,

w zawiązku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,

e) rehabilitacji dzieci i młodzieży,

f) kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej,

5) nadzoru nad działalnością warsztatów terapii zajęciowej,

6) podejmowania działań zmierzających do ograniczania skutków niepełnosprawności w tym opracowywanie i realizacja programów osłonowych,

7) opracowywania dokumentacji niezbędnej do ogłaszania otwartych konkursów ofert na realizację zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych oraz nadzór wykonania umów jak i rozliczenia przyznanych dotacji,

8) opracowywania i realizacji powiatowych programów działań na rzecz osób

niepełnosprawnych w zakresie:

a) rehabilitacji społecznej,

b) przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,

9) nadzoru nad właściwym wykonywaniem zadań z zakresu działalności Ośrodka Informacji Osób Niepełnosprawnych, udzielającego i upowszechniającego informacje służące wyrównywaniu szans osób niepełnosprawnych

w społeczeństwie, a w szczególności informowanie o:

a) prawach osób niepełnosprawnych, w tym wynikających z kodeksu pracy,

b) możliwościach wsparcia finansowego i rzeczowego osób niepełnosprawnych wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej

i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,

c) systemowych rozwiązaniach dotyczących: edukacji osób niepełnosprawnych, pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego, rehabilitacji leczniczej i leczenia, wsparcia osób niepełnosprawnych,

d) instytucjach wsparcia najbliższych miejsca zamieszkania osoby niepełnosprawnej,

e) organizacjach zrzeszających i działających na rzecz osób niepełnosprawnych oraz oferowanych przez nie formach pomocy,

f) ustawowym wspieraniu pracodawców osób niepełnosprawnych,

g) programach Unii Europejskiej, rządowych, Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, PFRON, samorządowych oraz organizacji pozarządowych, w których beneficjentami są osoby niepełnosprawne

10) odpowiada za organizację pracy i właściwe wykonanie zadań w kierowanym zespole, a w szczególności :

a) szczegółowego zaznajamiania pracowników z zadaniami zespołu, oraz obowiązującymi przepisami prawa ,

b) nadzoru, kontroli i koordynacji pracy zespołu/realizowanych zadań, w zakresie merytorycznym i prawnym,

c) udzielania podległym pracownikom pomocy merytorycznej/wytycznych

w realizacji zadań, w granicach wynikających z zakresu działania zespołu,

d) podpisywania korespondencji wewnętrznej, a w przypadku pism wychodzących z PCPR podpisywani pism pozostających w PCPR – podpis złożony przed oddaniem do podpisu dyrektorowi PCPR ,

e) ustalania projektów szczegółowych zakresów czynności pracowników,

f) dokonywania okresowych ocen pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,

g) opiniowania/doboru obsady osobowej zespołu, wnioskowania do Dyrektora

w sprawach wysokości wynagrodzeń, przeszeregowań, nagród, premii i kar dla podległych pracowników,

h) powierza, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a należących do zadań PCPR, w tym wyznaczanie zastępstwa

w przypadkach nieobecności pracownika,

i) przestrzegania wykonania uregulowań zawartych w przepisach prawa,

a w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, przepisów BHP i p-poż. , kodeksu pracy oraz w wydanych przez Dyrektora PCPR zarządzeniach /instrukcjach,

j) opiniowania zasadności udziału pracowników w szkoleniach, kursach i innych formach kształcenia/doskonalenia zawodowego.

11) terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia i załatwiania spraw obywateli,

12) wykonywania zadań przypisanych w § 9 Regulaminu organizacyjnego PCPR, określającego zadania wspólne dla wszystkich zespołów



2. Do zadań Pracownika należy również:

1. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w sposób określony w ustawie

z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych.

2. Przestrzeganie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, obronności kraju, ochrony p.poż bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.

Osoby zatrudnione na stanowisku:

Informacje o dniach i godzinach przyjmowania w sprawach skarg i wniosków:

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2005-06-21
Data udostępnienia informacji 2005-06-21