1) wykonywania obowiązków określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r.o finansach publicznych, w tym dokładania szczególnej staranności i dbałości o dobro finansów publicznych, będących w dyspozycji PCPR, a w szczególności odpowiada za:
a) nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu PCPR, w tym
w zakresie środków pozyskiwanych na realizację programów, a w szczególności
z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zapewnia kontrolę wykonania budżetu,
b) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
c) kontrolę legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu,
d) nadzór nad gospodarką finansową PCPR, w tym przestrzegania terminowego wykonania zobowiązań PCPR, jak i kontrasygnowania lub odmawiania akceptacji podjęcia czynności powodujących powstanie zobowiązań – przestrzega zaciągania zobowiązań zgodnie z przepisami,
e) nadzór nad prawidłowością i terminowością sporządzanych sprawozdań,
f) egzekwowanie należności, w szczególności o których mowa w art. 2 § 1 pkt 1 i 3 Ordynacji podatkowej, stanowiących dochody jednostki samorządu terytorialnego, w tym odsetek za zwłokę, a także udzielania ulg i zwolnień w zakresie tych należności.
g) opracowywania projektów i aktualizacji uregulowań wewnętrznych z zakresu finansowo-księgowego PCPR.
2) odpowiada za organizację pracy i właściwe wykonanie zadań w kierowanym zespole,
a w szczególności :
a) szczegółowego zaznajamiania pracowników z zadaniami zespołu, oraz obowiązującymi przepisami prawa ,
b) nadzoru, kontroli i koordynacji pracy zespołu/realizowane zadania, w zakresie merytorycznym i prawnym,
c) udzielania podległym pracownikom pomocy merytorycznej/wytycznych
w realizacji zadań, w granicach wynikających z zakresu działania zespołu,
d) podpisywania korespondencji wewnętrznej, a w przypadku pism wychodzących z PCPR, podpisywanie pism pozostających w PCPR – podpis złożony przed oddaniem do podpisu dyrektorowi PCPR lub zastępcy,
e) ustalania projektów szczegółowych zakresów czynności pracowników,
f) dokonywania okresowych ocen pracy pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami,
g) opiniowania/doboru obsady osobowej zespołu, wnioskowania do Dyrektora
w sprawach wysokości wynagrodzeń, przeszeregowań, nagród, premii i kar dla podległych pracowników,
h) powierzenia, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywanie czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a należących do zadań PCPR, w tym wyznaczanie zastępstwa
w przypadkach nieobecności pracownika,
i) przestrzegania wykonania uregulowań zawartych w przepisach prawa,
a w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych, przepisów BHP i p-poż. , kodeksu pracy oraz w wydanych przez Dyrektora PCPR zarządzeniach /instrukcjach,
j) opiniowania zasadności udziału pracowników w szkoleniach, kursach i innych formach kształcenia/doskonalenia zawodowego.
3) prowadzenia spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu, w tym środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Europejskiego Funduszu Społecznego i innych w ramach realizowanych projektów i popisanych umów, wraz z zapewnieniem przestrzegania zasad ewidencji środków i bieżącej kontroli realizacji i wykonania budżetu,
4) prowadzenia ewidencji wydatków i obsługi finansowo- księgowej realizowanych zadań,
5) sporządzania sprawozdawczości finansowej z wykonywania budżetu, w tym środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Europejskiego Funduszu Społecznego i innych pozyskanych w ramach realizowanych projektów,
6) prowadzenia wydatków osobowych i rozliczeń płacopochodnych, nadzór nad obsługą kasową,
7) nadzór w zakresie finansowo-księgowym nad jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej,
8) opracowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
9) przygotowywania zasad prowadzenia jak i rozliczanie inwentaryzacji,
10) prowadzenia rejestrów porozumień i umów rodzących skutki finansowe oraz ich rozliczanie/regulowanie pod względem finansowym,
11) opracowywania harmonogramu dochodów i wydatków PCPR,
12) sprawowania ogólnego nadzoru i kontroli nad mieniem PCPR,
13) prowadzenia ewidencji księgowej majątku PCPR,
14) przyjmowania depozytów i ich ewidencja,
15) egzekwowania należności budżetu w zakresie realizowanych zadań.
16) terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia i załatwiania spraw obywateli,
17) wykonywania zadań przypisanych w § 9 Regulaminu organizacyjnego PCPR, określającego zadania wspólne dla wszystkich zespołów.
2. Do zadań Pracownika należy również:
1. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w sposób określony w ustawie z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych.
2. Przestrzeganie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, obronności kraju, ochrony p.poż bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
|