Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy: 1. Prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności: 1)rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób; 2)sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i aktualizacja ksiąg stanu cywilnego; 3)sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń; 4)wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą; 5)przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych; 6)przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego; 7)stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa; 8)wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego; 9)sporządzanie sprawozdań statystycznych; 10)wykonywanie zadań wynikających z konkordatu. 2.Podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji oraz protokołowanie posiedzeń; 2.Prowadzenie rejestru i przechowywanie uchwał i innych aktów prawnych Rady i komisji Rady; 3.Prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych.
|