Zadania Referatu 1)opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy, 2)przygotowywanie danych do projektu budżetu i dokumentów towarzyszących zgodnie z uchwalonymi przez Radę Gminy zasadami dotyczącymi procedury uchwalania budżetu, 3)prowadzenie gminnych funduszy celowych na zasadach określonych przepisami ustaw szczegółowych, 4)realizowanie planów dochodów i wydatków budżetowych, dokonywanie analiz w tym przedmiocie oraz wypracowywanie wniosków w zakresie gospodarki finansowej Wójtowi i radzie gminy, 5)przeprowadzeni kontroli gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy i sołectw, 6)prowadzenie ewidencji składników mienia gminnego, udziałów oraz dokonywanie i rozliczanie okresowych inwentaryzacji, 7)naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie, 8)przygotowanie danych do projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych oraz ustalania inkasa, inkasentów i wysokości ich wynagrodzenia, 9)opracowywanie danych do projektów uchwał w sprawach związanych z podatkiem rolnym i leśnym, wymiar tych podatków i ich pobór, 10)przygotowanie projektów decyzji w sprawie stosowania ulg i umorzeń podatku, 11)sporządzanie sprawozdawczości statystycznej oraz informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i działalności finansowej Gminy, 12)współpraca z regionalną izbą obrachunkową, urzędem skarbowym i bankiem finansującym, 13)prowadzenie księgowości budżetowej i podatkowej, 14)prowadzenie obsługi kasowej, oraz gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania, 15)podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowanie w terminie należności i świadczeń, ustanawiających dochody budżetowe, 16)wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym, 17)prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową gminy.
|